سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان قاینات گفت: تاکنون ۶۰ درصد از طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر قاین با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان اجرا شده است.

آبفا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  حسین توکلی شنبه هفتم تیرماه افزود: برای ادامه کار، نصب و احداث انشعابات این شبکه ۸۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که قرارداد با سرمایه‌گذار بسته شده است.

وی اظهار کرد: آب‌رسانی به مجتمع مسکونی طلاب (شهرک علامه امینی) واقع در روستای مهمویی، تامین آب مجتمع روستایی کلی و بزن‌آباد و اصلاح شبکه فرسوده روستایی از اولویت‌های امور آب و فاضلاب شهرستان قاینات در سال ۹۹ است.

سرپرست امور آب و فاضلاب قاینات گفت: ضروت فرهنگ‌سازی در صرفه‌جویی و همکاری مردم در پرداخت به‌موقع قبض آب باعث ارائه خدمات بهتر خواهد شد.

وی افزود: ۹ پروژه بخش آب و فاضلاب با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

توکلی اضافه کرد: بهره‌برداری از پروژه‌های آب‌رسانی به روستاهای تبلو، آویج، نیگ و سراب، دلاکان، روشک، آفریز و کرقند با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در هفته دولت آغاز می‌شود.

وی گفت: در بخش شهری مخزن ذخیره پنج هزار متر مکعب آب و نصب انشعاب فاضلاب مشترکان مسکن مهر قاین با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان ‌به بهره‌برداری می‌رسد.

توکلی اظهار کرد: در مناطق روستایی ۶۴۰ کیلومتر شبکه توزیع وجود دارد که بالغ بر ۵۰ درصد فرسودگی داشته و از ۴۰۰ کیلومتر خطوط انتقال روستایی نیز ۳۰ درصد آن فرسوده است.

سرپرست امور آب و فاضلاب قاینات افزود: هدررفت آب در نقاط روستایی این شهرستان ۴۵ درصد و در نقاط شهری ۲۰ درصد است.

توکلی گفت: در شهرستان قاینات ۱۷۱ نقطه روستایی و آبادی وجود دارد که ۱۴۱ روستا زیر پوشش امور آب و فاضلاب شهرستان بوده و ۳۰ روستا فاقد شبکه آب‌رسانی هستند.

وی افزود: با وجود ۸۰ چاه و مخزن آب و پمپاژ در این مجتمع‌ها خدمات به ۲۴ هزار مشترک روستایی ارائه می‌شود.

سرپرست امور آب و فاضلاب قاینات، ‌خراسان جنوبی گفت: ۵۰ درصد روستاهای شهرستان در وضعیت پایداری آب قرار دارد و ۵۰ درصد روستاها دارای تنش آب است و در حال حاضر نیز با چهار دستگاه تانکر سیار به روستاها آب‌رسانی می‌شود.  

وی یادآور شد: از ابتدای سال ۹۹ با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان، ۱۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده در شهرها و روستاها اصلاح و ۱۵ کیلومتر توسعه شبکه داشته‌ایم.

توکلی گفت: اکنون حدود ۳۵ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در شهرستان قاینات وجود دارد که ۱۸ هزار در نقاط شهری و ۱۷ هزار در مناطق روستایی است.

سرپرست امور آب و فاضلاب قاینات اظهار کرد: با توجه به گرمای زودرس و بروز بیماری کرونا، ۳۵ درصد افزایش مصرف آب در سه ماه اول ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ داشته‌ایم.

امور آب و فاضلاب شهرستان قاینات اکنون به ۲۸ هزار مشترک در مناطق شهری و ۲۴ هزار مشترک روستایی در بخش آب و هزار و ۲۰۰ مشترک فاضلاب خدمت‌رسانی می‌کند.

کد خبر 525727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha