چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسین خسروجردی رییس هیأت داوران دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر شد.

سیف الله پویا‌راد، مدیر جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر ویژه جوانان زیر 25 سال ایران، با صدور حکمی حسین خسروجردی، نقاش برجسته کشورمان را به عنوان رییس هیأت داوران دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون فر منصوب کرد.

وی در این حکم خسروجردی را یکی از نخبگان هنر تجسمی ایران خواند که آثارش نقشی ماندگار از هنر ایرانی اسلامی را به زبانی جهانشمول به یادگار نهاده است.

در این حکم ابراز امیدواری شده است با شناختی که خسروجردی از هنرمندان جوان تجسمی دارد، به سان دوره نخست این رویداد، در جهت کشف و شناساندن استعدادهای خلاق، ایجاد انگیزه و بسترسازی برای ورود نسل جوان به عرصه‌های حرفه‌ای هنرهای تجسمی گام‌های پرثمری برداشته شود.

حسین خسروجردی، در نخستین جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر یکی از اعضای هیأت داوران بوده است و در روزهای آینده با معرفی هیأت داوران دومین دوره، مراحل بررسی 4045 اثر رسیده از 1315 هنرمند به روی CD آغاز خواهد شد.

دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر ویژه جوانان زیر 25 سال در زمینه‌های نقاشی، طراحی، پوستر، تصویرسازی و خط نقاشی 24 تا 31 خرداد ماه آینده، توامان در نگارخانه‌های اصلی فرهنگسرای نیاوران و مجموعه هنری آسمان برگزار خواهد شد.

نفر نخست این رویداد سفر مطالعاتی یک هفته‌ای به فرانسه، نفر دوم700 هزار تومان، نفر سوم 500 هزار تومان، نفر چهارم 400 هزار، نفر پنجم 300 هزار و نفر ششم 200 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

مرکز هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موزه هنرهای معاصر، فرهنگسرای نیاوران، مجموعه فرهنگی هنری صبا، Faber Castel آلمان و Canson و pebeo فرانسه در برپایی دومین جشنواره هنرهای تجسمی دامون‌فر همکاری دارند.

کد خبر 52570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز