تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۹ میلیون و ۸۲۸ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۹۴ هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۶۲۸ بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور خبر داد. دکتر سیما سادات لاری گفت: از ۵ تا ۶ تیرماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۳۵۶ مورد بستری شدند. وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید. لاری افزود: تاکنون ۱۷۷ هزار و ۸۵۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی گفت: ۲۹۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: تاکنون یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۸۷۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. لاری درباره استان‌های با وضعیت قرمز گفت: در استان‌های کرمانشاه و کردستان شاهد کاهش موارد بستری بوده‌ایم اما وضعیت همچنان قرمز است. همچنین استان‌های خوزستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران اضافه کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و البرز تغییرات فزاینده‌ای در موارد بستری داشته‌اند.

  • افزایش آمار مبتلایان در عراق به بیش از ۴۱ هزار نفر | ۱۲۲ نفر دیگر جان باختند

منابع بهداشتی عراقی از افزایش آمار جان‌باختگان مبتلا به ویروس کرونا خبر دادند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه دجله، وزارت بهداشت و محیط زیست عراق از ثبت ۲۰۵۴ مورد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد. با ثبت این موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان به کرونا به ۴۱ هزار و ۱۹۳ نفر رسیده است. همچنین با جان‌باختن ۱۲۲ مبتلای دیگر طی ۲۴ ساعت اخیر آمار کل جان‌باختگان به ۱۵۵۹ نفر رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 525668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha