نشست مجازی مدیران روابط عمومی شهرداری تهران و بارسلونا با حضور سید مجتبی تقوی نژاد؛ معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران، زهیر صباغ پور؛ معاون روابط بین الملل شهرداری تهران و جمعی از مدیران ارتباطات شهرداری و شورای شهر بارسلونا درباره کرونا انجام شد

ارتباطات شهرداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازسایت شهر، سید مجتبی تقوی نژاد، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران در این نشست درباره اقدامات شهرداری درباره مقابله با کرونا و آموزش شهروندان، بیان کرد: در حوزه کرونا برای پیشگیری و بایسته های مراقبتی بر اساس نظرات وزارت بهداشت کشور و سازمان جهانی بهداشت محتواهای آموزشی توسط شهرداری تهران تولید و اطلاعات خودمراقبتی در اختیار شهروندان قرار گرفت. 

او افزود: علاوه بر این فضاها خود شهرداری تهران یک خبرگزاری به نام «شهر» دارد که شهروندان می‌توانند به اطلاعات لازم در زمینه کرونا دسترسی پیدا کنند. همچنین از ظرفیت های کانال‌های تلگرامی و تلویزیون های اینترنتی برای آگاهی بخشی و آموزش شهروندان استفاده شده است.

بر اساس گزارش سایت شهر، تقوی نژاد در ادامه با اشاره به همزمانی افتتاح شبکه شهر در شهرداری تهران با دوران کرونا، گفت: با توجه به شایع شدن کرونا این شبکه توانست کمک کند تا اطلاعات ازطریق آن به شهروندان ارائه شود.همچنین اینفوگرافی های هشدار دهنده و آموزشی تولید شد. علاوه بر این جشنواره هایی در حوزه کودکان برگزار شد که در آن کتاب آنلاین کودکان، مونشن گرافی و ویدئوهایی به صورت رایگان در اختیار کودکان قرار گرفت. مسابقات نقاشی برای کودکان طراحی شد که این نقاشی ها در مرحله داوری به سر می برد.

معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ادامه داد: در همه ۳۵۲ محله تهران سرای محله هایی وجود دارد که دارای بخشی به نام خانه های سلامت هستند. این خانه ها به صورت مداوم با شهروندان در ارتباط هستند و به سوالات آنها پاسخ می دهند.

آگوئتا بنون مدیر ارتباطات شورای شهر بارسلونا در این نشست با بیان اینکه روابط عمومی شهرداری بارسلونا وب‌سایتی برای ارائه اطلاعات و توصیه های لازم به شهروندان ایجاد کرد، گفت: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا توزیع و انتشار اطلاعات از طریق مجاری رسمی در بارسلونا آغاز شد. این اطلاعات از طریق شبکه های اجتماعی به صورت روزانه و کانال تلگرامی به صورت هفتگی و خبرنامه به روزرسانی شده و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

او با اشاره به نقش موثر رادیو در این زمینه، افزود: یکی ازشبکه های رادیویی اصلی بارسلونا با به روز کردن اطلاعات، آن ها را با شهروندان به اشتراک می گذارد. علاوه بر فعالیت های آنلاین، اطلاعات به صورت پوشه در محله ها توزیع و روی دیوارها نصب می‌شوند.

مدیر ارتباطات شورای شهر بارسلونا درباره آخرین تکنیک های تبلیغاتی و اثربخش در حوزه مقابله با کرونا عنوان کرد: ایجاد کانال های تلگرامی یکی از آخرین تکنیک‌ها در این زمینه بود. وضعیت کودکان یکی از نگرانی های ما در دوران قرنطینه بود و بر همین اساس پروژه‌ای برای کودکان راه اندازی شد که در آن شهردار بارسلونا در برنامه ای در یک تلویزیون اینترنتی به صورت مستقیم به سوالات کودکان پاسخ می دهد. این برنامه در ابتدا به صورت هفتگی برگزار می شد و پس از کاهش محدودیت ها، هر دو هفته یکبار برگزار می شود.

کد خبر 525636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha