رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: میزان نگرانی مردم آذربایجان شرقی از کرونا و عواقب ناشی از آن از ۹۰ درصد به ۲۰ درصد در روزهای اخیر کاهش یافته است.

بازار تبریز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین صومی گفت: به‌رغم اینکه ویروس کرونا در حاشیه توجه مردم قرار دارد، واقعیت این است که افزایش آمار ابتلا و فوتی‌ها در بطن جامعه اتفاق می‌افتد.

وی پیش‌بینی کرد در روزهای آتی، کرونا شرایط بسیار سختی در جامعه ما ایجاد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه هم‌اکنون میانگین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در استان ۵۴ درصد است گفت: روزانه بیش از ۴۵۰ بیمار کرونایی در آذربایجان شرقی شناسایی می‌شود.

صومی ادامه داد: میانگین سنی مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی ۵۱ سال و میانگین سنی فوتی‌ها ۷۲ سال و مرگ و میر کرونا در افراد چاق بیشتر از سایر افراد است.

وی با ابراز تاسف از همراهی نکردن مردم در استفاده از ماسک نیز گفت: کسبه با ۴۴ درصد بیشترین همراهی، رانندگان تاکسی با ۲۶ درصد و آرایشگرها با ۱۰ درصد کمترین همراهی در استفاده از ماسک را دارند.

صومی ادامه داد: میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی که یکی از کانون‌های انتشار ویروس است، ۱۰ درصد است.

وی اضافه کرد: کمتر از ۵۰ درصد جامعه موازین بهداشتی را در میهمانی‌ها و تجمعات رعایت می‌کنند.

کد خبر 525589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرنوش SE ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    وقتی دستور بازگشایی همه کسب و کارها را دادید همین میشود حالا مردم مسجد نماز نخوانند نمیشود مراسم ختم و عروسی نگیرند نمیشود قلیان دود نکنند نمیشود رستورانهای بین راه تعطیل باشند همه میمیرند مسافرتهای بین استانی نباشد همه میمیرند خوب همین میشود دیگر بعد بپرسید چرا این جوری شد ؟