گل ایرج دانایی‌فرد به اسکاتلند در جمع بهترین گل‌های آسیایی تاریخ جام جهانی قرار گرفت.

ایرج دانایی فرد

به گزارش همشهری آنلاین، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتخاب ۱۰ گل برتر تیم‌های آسیایی در تاریخ جام جهانی یک نظرسنجی بر روی سایت خود قرار داده است تا از دیدگاه مردم بهترین گل تاریخ تیم‌های آسیایی در جام جهانی انتخاب شود. البته این نظر سنجی در دوبخش طراحی شده و نظر سنجی ۲ آن بعد از اعلام نظر سنجی اول اعلام می شود که به احتمال زیاد یکی دیگر از گل های ملی پوشان کشورمان در اداوار جام جهانی بعد از سال ۷۸ در آن گنجانده خواهدشد.

پارک سئونگ زین از کره شمالی، ایرج دانایی فرد از ایران، چوی سون هو، هونگ میونگ بو و پارک جی سونگ از کره جنوبی، احمد راضی از عراق، سعید العویران از عربستان، کیسوکه هوندا و تاکاشی اینوی از ژاپن و تیم کهیل از استرالیا در بین ده نامزد این نظرسنجی قرار گرفته‌اند.

تا لحظه مخابره خبر گل دانایی فرد ۷۷ درصد آرای این نظر سنجی را به خود اختصاص داده بود.

البته تیم ملی فوتبال ایران در بازی های جام جهانی ۷۸ آرژانتین در دیدار با پرو توسط حسن روشن نیز یک گل به ثمر رساند. البته در دورهای بعدی جام جهانی نیز ایران توسط  مهدی مهدوی کیا، حمید استیلی، یحیی گل محمدی، سهراب بختیاری زاده، رضا قوچان نژاد و کریم انصاریفرد دروازه رقبای خود را گشوده بود.

ایرج دانایی فرد در این نظرسنجی با اختلاف از دیگر نامزدهای بهترین گل آسیایی تاریخ جام جهانی پیشی گرفته است.

دانایی‌فرد که زننده نخستین گل تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی (۱۹۷۸ آرژانتین) در ۲۱ آذر ۱۳۹۷ به علت بیماری کبدی در شیراز درگذشت.

علاقمندان به شرکت در این نظر سنجی می توانند با مراجعه به سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با کلیک روی فیلم گل مورد نظر خود در آن شرکت کنند.

کد خبر 525588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha