رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز پویش همگانی استفاده از ماسک در این استان گفت: این پویش با هدف ترویج فرهنگ خودمراقبتی و نهادینه کردن ضرورت استفاده از ماسک راه‌اندازی شده است.

ماسک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید شیرانی روز جمعه ۶ تیر افزود: در این پویش تلاش می‌شود با انتشار تصاویر ماسک‌زده از افراد تاثیرگذار و سرشناس در شبکه‌های اجتماعی، دیگر افراد جامعه را تشویق به رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک ‌کرد.

وی استفاده از ماسک را ساده‌ترین و موثرترین راهکار پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: نوع ماسک در درجه دوم اهمیت است و توصیه می‌شود افراد خود را برای استفاده از هر نوع ماسکی که در دسترس دارند ملزم کنند.

شیرانی استفاده از ماسک را نشانه مسئولیت‌پذیری افراد عنوان کرد و افزود: استفاده از ماسک تاثیر زیادی بر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دارد. از همین ‌رو اگر همه افراد جامعه خود را مقید به پوشش ماسک کنند، می‌توان گام موثری در مهار این ویروس برداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ادامه از تداوم شیب صعودی شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: هم در تعداد بیماران سرپایی و هم تعداد بیماران بستری روند صعودی ویروس کرونا را در استان سپری می‌کنیم.

شیرانی با تاکید بر خودداری مردم از برگزاری مراسم‌ عروسی و ختم خاطرنشان کرد: اگر مردم به رعایت توصیه‌های پزشکی اهتمام جدی نداشته باشند، امکان بازگشت به محدودیت‌های فروردین ۹۹ وجود دارد.

وی با اعلام وضعیت قرمز در استان افزود: امید است با همراهی مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های بیشتر بتوان در وضعیت بهتری قرار گیریم.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

کد خبر 525550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha