وضعیت مصرف برق کهگیلویه و بویراحمد در حالت قرمز قرار گرفته است.

برق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، مدیرعامل شرکت برق این استان گفت: هم‌اکنون مردم استان مازاد بر سقف مشخص شده از برق مصرف می‌کنند.

داود راهزادی افزود: وضعیت مصرف برق استان کهگیلویه و بویراحمد در حالت قرمز قرار گرفته است و در حال حاضر بالاتر از نرم کشوری مصرف برق در استان داریم.

وی گفت: از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه هر سال پیک گرمای فصل تابستان است و با توجه به افزایش دما و شروع فصل کشاورزی که پمپاژهای آب وارد مدار می‌شوند، پیش‌بینی شده که برق پایدار را به روش مدیریت مصرف کنترل کنیم.

راهزادی با بیان اینکه در بخش کشاورزی و صنعتی طی تفاهم‌نامه‌هایی که داریم برق این بخش‌ها نیز کنترل می‌شوند افزود: برای اینکه فروپاشی شبکه نداشته باشیم و منجر به خاموشی‌های عمومی نشود مجبوریم که در چند ساعت بار مصرف برق (از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۷) در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و تجاری را کنترل و مدیریت کنیم.

راهزادی گفت: از مردم انتظار داریم در مناطق سردسیری از کولرهای آبی استفاده کنند، در مناطق گرمسیری از وسایل خُنک‌کننده کم‌مصرف استفاده شود و همچنین به صورت همزمان از وسایل پرمصرف (ماشین لباس‌شویی، اتو و جاروبرقی) استفاده نکنند.
مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مصرف برق در این استان بیش از ۸ درصد افزایش داشته و از سقفی پیکی که برای استان در نظر گرفته شده هم مصرف برق استان بالاتر رفته است.

راهزادی تاکید کرد: انتظار داریم هر مشترک خانگی و تجاری حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی خود را کاهش دهد تا هم برق پایداری داشته باشیم و هم از وضعیت قرمز خارج شویم.

وی گفت: بیشترین مصرف برق استان را از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۷ که اوج گرماست داریم.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی گرمای بی‌سابقه از سوی سازمان هواشناسی، این گرما در بالا رفتن مصرف برق تاثیرگذار است.

کد خبر 525522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha