نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای حمل و نقل ریلی و اتصال به شبکه متروی تهران از مطالبات بر زمین مانده مردم دشت ورامین است که سال‌ها قبل اجرای آن آغاز شد و با انحراف از مسیر اجرا نتوانست نیاز مردم این سه شهرستان را برآورده کند.

مترو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، حسین نوش‌آبادی، نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی پنج‌شنبه پنجم تیر در جلسه شورای اداری ورامین که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: انسان در طول زندگی خود به سه موهبت امنیت، عدالت و رفاه نیاز دارد و فعالیت تمام نهادها در جامعه اسلامی برای تحقق این سه اصل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید با دوری جستن از منافع حزبی، اندیشه‌های فردی و حب و بغض‌ها فقط برای مردم کار کنند چرا که تعصبات قومی و نژادی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدا به عنوان یک شهروند سپس به نمایندگی از مردم ورامین، پیشوا و قرچک منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده و در امور نمایندگی مردم هیچ تعلق شخصی و حزبی خاصی نداشته و تلاش دارم تا با تعامل دوستانه و برادرانه و البته در چارچوب قانون حرکت کرده و به وظایف قانون‌گذاری و نظارت خویش در مجلس عمل کنم.

نوش‌آبادی تصریح کرد: دشت ورامین از پیشینه وزین تاریخی برخوردار است و به فرموده امام راحل و رهبر معظم انقلاب، این شهرستان سرزمین پاکان است که با تلاش و ایثار باید کاری کرد که رفتارها و ناهنجاری‌ها چهره آن را مخدوش نکند.

وی یادآور شد: سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک مشکلات و نیازهای مشترکی دارند که با تعامل و همکاری مسئولان این مشکلات با اولویت‌بندی قابل رفع است.

منتخب مجلس یازدهم بیان کرد: اجرای حمل و نقل ریلی و اتصال به شبکه متروی تهران از مطالبات بر زمین مانده مردم دشت ورامین است که سال‌ها قبل اجرای آن به عنوان مترو آغاز شد و با انحراف از مسیر اجرا، نتوانست نیاز مردم این سه شهرستان را برآورده کند.

نوش‌آبادی عنوان کرد: آب شرب مردم این سه شهرستان باید از سد ماملو تأمین شود، سد ماملو با هدف تأمین آب موردنیاز دشت ورامین در حوزه کشاورزی و شرب احداث شد ولی حین اجرا بخش‌های دیگری از آب آن استفاده کردند.

وی ابراز کرد: با اجرای فاز دوم خط انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به دشت ورامین بسیاری از نیازهای کشاورزی این منطقه به آب برطرف و از پیشروی پدیده مخرب فرونشست زمین جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: طی سه هفته گذشته بیش از ۹۰ درصد از مراجعان به دفتر افراد جویای کار بودند که با رفع موانع فعالیت تولیدکنندگان در قالب جلسات تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید، فعال‌تر شدن شهرک‌های صنعتی سه شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک و راه‌اندازی واحدهای راکد و یا در حال تعطیل می‌توان مشکل بیکاری را در مطنقه برطرف کرد.

نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: دشت ورامین از کمبود مراکز درمانی نیز رنج می‌برد که شهرستان پیشوا فاقد بیمارستان است، دو بیمارستان ورامین ظرفیت کافی برای پذیرش بیماران را نداشته و نیاز به تجهیز امکانات دارند و تنها بیمارستان قرچک نیز هیچ‌گاه به ظرفیت تعداد تخت‌های اعلام شده دست نیافت.

وی در پایان اظهار کرد: مدیران منطقه موظفند تا هنرمندانه مشکلات را طبقه‌بندی کرده و اولویت‌ها را در نظر گیرند و با تلاش و همت، مطالبات مردم را پیگیری کنند چرا که کم‌کاری مسئولان، مردم را به آینده نظام ناامید می‌کند.

کد خبر 525512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha