چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

بازار فیلم جشنواره کن، در کنار بخش‌های رقابتی و غیررقابتی، یکی از مهمترین جایگاه‌های معرفی محصولات سینمایی هر کشور است.

سینمای ایران هم به خصوص در چند سالی که نماینده‌ای رسمی در بخش رقابتی و غیررقابتی کن نداشته است، با حضور در این بازار و گستراندن چتر سینمای ایران، محصولات سینمایی‌اش را به بازدیدکنندگانش عرضه کرده است.امسال هم وضع به همین منوال پیش رفته و بسیاری از فیلم‌های ایرانی که سال گذشته تولید شده‌اند، در این بازار به نمایش درآمده و از سوی مسئولان جشنواره‌های مختلف سینمایی جهان بررسی شده‌اند.

بنیاد سینمایی فارابی که مسئول برگزاری چتر سینمای ایران در جشنواره کن است، در گزارشی اعلام کرده که در 4 روز اول برگزاری بازار کن، نمایندگان جشنواره‌های معتبر جهانی مانند مونترال، شیکاگو، سینه‌کین و سن‌سباستین در محل چتر سینمای ایران حضور یافته و با نمایندگان سینمای ایران گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

نمایش فیلم‌های ایرانی شرکت‌کننده در این بازار یکی از مهمترین بخش‌های این برنامه جنبی است.  تاکنون تعدادی فیلم ایرانی در این بخش به نمایش درآمده‌اند. «استشهادی برای خدا» ساخته علیرضا امینی، «فرزند خاک»ساخته محمدعلی آهنگر و «کتونی سفید» ساخته محمدابراهیم معیری، آخرین فیلم‌های ایرانی‌ای بودند که دیروز در محل چتر سینمای ایران در بازار کن برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شدند.

پیش از این نیز فیلم «تولدی دیگر» ساخته عباس رافعی و فیلم «آن مرد آمد» ساخته حمید بهمنی در روز اول، «چراغی در مه» ساخته پناه برخدا رضایی و «ستایش» ساخته محمدرضا رحمانی در روز دوم، «نشانی» ساخته فریدون حسن‌پور و «سبیل مردونه» ساخته جواد اردکانی در روز سوم و فیلم‌های «جعبه موسیقی» ساخته فرزاد موتمن، «باد در علفزار می‌پیچد» ساخته خسرو معصومی و «به همین سادگی» ساخته رضا میرکریمی در روز چهارم اکران شده بودند. 

چتر سینمای ایران با فعالیت 8 موسسه و با مدیریت بنیاد سینمایی فارابی از 25 اردیبهشت، فعالیت خود را  آغاز کرده که تا 5 خرداد ماه ادامه خواهد داشت. 

ضمن اینکه اخبار حضور ایران در بازار فیلم کن و سایر رویدادهای مهم این جشنواره معتبر را هر شب و از طریق برنامه‌ تلویزیونی «دو قدم مانده به صبح» و گزارش‌های محمد حمیدی مقدم، تهیه‌کننده‌ برنامه سینما چهار که از شبکه چهارم سیما پخش می‌شود، می‌توانید دنبال کنید.

کد خبر 52551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز