معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: حدود ۵۰ درصد عموم مردم این استان در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا از ماسک استفاده می‌کنند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: حدود ۵۰ درصد عموم مردم این استان در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا از ماسک استفاده می‌کنند.

دکتر ابراهیم قادری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای میدانی از شهرهای استان، متوسط ۵۰ درصد مردم استاندر زمان حضور در اماکن عمومی از ماسک استفاده می‌کنند

وی اضافه کرد: از این میان ساکنین شهرستان سنندج با ۷۰ درصد، صدرنشین استفاده از ماسک در اماکن عمومی هستند.

قادری افزود: با توجه به اینکه پیش از این میزان استفاده مردم از ماسک حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد بود، در حال حاضر با افزایش تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا و افزایش مرگ و میر، استفاده از ماسک نزد مردم روبه افزایش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: در خصوص غربالگری جامعه شهری و روستایی استان کردستان، متأسفانه شهروندان سنندجی به تماس‌های مراکز بهداشت و درمان پاسخگو نیستند و در مقابل اهالی شهرستان بیجار با ۹۸ درصد پاسخگویی بیشترین همکاری را با مراکز بهداشت و درمان داشته‌اند.

او با اشاره به اینکه تعداد رسمی افراد شرکت کنندهدر طرح غربالگری قابل ارائه نیست، گفت: ساکنین شهرهای بزرگ از اعلام دقیق علائم جسمی خودداری می‌کنند و اهالی سنندج کمترین میزان مشارکت را دارند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

کد خبر 525489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha