پنیر کبابی، پنیر معطر ادویه‌ای غذای خیلی خوشمزه هندوستانی است، اگر بخواهیم فرهنگ غذایی هند را در یک جمله خلاصه کنیم می‌توان گفت خوردن غذاهای هندی مانند شیرجه رفتن در دریای ادویه‌جات است.

کباب پنیر

به گزارش همشهری آنلاین، شاید شنیده باشید که خوراکی‌های هندی بسیار تند هستند، اما حقیقت این است که فلفل تنها ادویه‌ای نیست که در این کشور زیاد استفاده می‌شود، بلکه هندی‌ها عاشق استفاده از همه نوع ادویه هستند. 

در این مطلب قصد داریم دستورالعمل تهیه کباب پنیر هندی تابه‌ای را آموزش دهیم. این آموزش آشپزی نیاز به تجهیزات آشپزخانه خاصی ندارد و فقط به ماهیتابه نیاز دارید.

مواد لازم کباب پنیر تابه‌ای هندی:

۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم پنیر (می‌توانید از پنیر کبابی استفاده کنید)

یک عدد فلفل دلمه‌ای بزرگ سبز یا زرد یا قرمز

یک عدد گوجه‌فرنگی بزرگ

یک عدد پیاز بزرگ

برای خواباندن سبزیجات:

۲۵۰ گرم ماست سفت

چهار قاشق غذاخوری آرد نخودچی

½ قاشق چایخوری زردچوبه

½ قاشق چایخوری فلفل سیاه یا سفید

½ قاشق چایخوری زیره

½ قاشق چایخوری زیره سیاه

½ قاشق چایخوری شنبلیله خشک

۱ قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز

۱ قاشق چایخوری پودر زیره

۱ قاشق چایخوری ادویه مخلوط تندوری یا گرام ماسالا

۱ قاشق چایخوری پودر انبه

۱ تا ۲ قاشق فلفل قرمز تند

دو سانت زنجبیل رنده‌شده

۵ -۶ پر سیر له‌شده

۳/۴ قاشق چایخوری آبلیمو

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن

۳/۴ قاشق چایخوری نمک

طرز تهیه:

ماست را با چنگال یا همزن دستی می‌زنیم تا یکنواخت شود. تمام ادویه‌ها را داخل ماست می‌ریزیم. مخلوط ماست را خوب هم می‌زنیم. پنیر و سبزیجات رو به قطعات ۲ -۳ سانتی به شکل مربع خورد می‌کنیم و در ماست ادویه‌ای می‌ریزیم.

مواد را کاملا به ماست ادویه‌ای آغشته می‌کنیم و ۴۵ دقیقه تا ۳ ساعت در یخچال می‌گذاریم تا مزه‌دار شود. برای هر نوبت سرخ کردن مواد یک قاشق روغن در تابه نچسب می‌ریزیم و وقتی داغ شد تکه‌های پنیر و سبزیجات را درحالی که رویشان با خمیر ماست پوشیده شده در روغن سرخ می‌کنیم.‌

می‌توانیم اول به سیخ چوبی بکشیم بعد سرخ کنیم که در این حالت لابه‌لای سبزیجات خوب سرخ نمی‌شود، مگر اینکه در روغن غوطه‌ور شود. وقتی یک طرف پخت، به‌آرامی و بااحتیاط آن را برمی‌گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود. دقت کنید پنیر زودتر از سبزیجات سرخ می‌شود پس پنیرها را زودتر از تابه بردارید.

تکه‌های سرخ‌شده را در سینی می‌چینیم. بهتر است روی کاغذ نگذاریم، چون پنیرها به کاغذ می‌چسبد. می‌توانید به همین صورت سرو کنید یا به سیخ چوبی بکشید و سرو کنید.

بعضی از غذاهای هندی آنقدر خوش‌طعم و ویژه هستند که در هر نقطه‌ای از دنیا به عنوان غذای هندی شناخته می‌شوند مثل کباب پنیر غذای بسیار تند هندوستان که در گذشته مخصوص اشراف بود. علاوه بر طعم‌دهنده‌ها و ادویه‌ها از ترشیجات نیز زیاد در غذاهای هندی استفاده می‌شود البته اغلب آن‌ها را به عنوان طعم‌دهنده خارج از غذا و یا در کنار غذا به کار می‌برند.

منبع: آشپزخانه

کد خبر 525431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha