مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

شهردار کرمان گفت: کرمان، به‌عنوان یکی از ۱۲شهر منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شد.

شهربازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پنج‌شنبه پنجم تیر سیدمهران عالم‌زاده افزود: ۱۲ شهر به‌عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک با همکاری یونیسف و وزارت کشور انتخاب شدند که کرمان نیز یکی از این شهرهای منتخب است.

وی با اشاره به نشست کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در وزارت کشور، اظهار کرد: در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضیِ پایلوت شهر دوستدار کودک، براساس ارزیابی عملکرد، ۱۲ شهر به‌عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شدند.

شهردار کرمان افزود: در ارزیابی عملکرد وزارت کشور، علاوه بر کرمان، تهران، تبریز، رشت، سمنان، شیراز، گرگان، مشهد، همدان، یزد، بندرعباس و اِوز نیز ازجمله شهرهای منتخب شهر دوستدار کودک هستند.

عالم‌زاده ادامه داد: در این زمینه ۷۰ شهر با وزارت کشور مکاتبه داشتند و درخواست خود را برای انتخاب به‌عنوان شهر دوستدار کودک ارسال کردند که از این تعداد، مدارک ۴۵ شهر که بعضاً کلان‌شهر و شهرهای بزرگ بودند، قابل بررسی بود و از این تعداد نیز، ۱۲ شهر، به‌عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شدند.

شهردار کرمان بیان کرد: مرحله پایلوت به‌طور رسمی پس از امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری‌ شهرهای پایلوت و وزارت کشور شروع خواهد شد.

عالم‌زاده با اشاره به اهمیت انتخاب استان کرمان به‌عنوان یکی از ۱۲ شهر پایلوت دوستدار کودک گفت: دبیرخانه شهر دوستدار کودک در شهرداری کرمان، از حدود یک‌سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و این در حالی است که در سایر شهرداری‌های بعضی کلان‌شهرها، این تشکیلات که باید در قالب اداره دوستدار کودک فعالیت کند، سال‌ها پیش تشکیل شده است.

شهر دوستدار کودک، شهر یا اجتماع محلی است که در آن نظرها، نیازها، اولویت‌ها و حقوق کودک، بخشی جدایی‌ناپذیر از سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیم‌های عمومی باشد.

چشم‌انداز ابتکار شهر دوستدار کودک یونیسف این است که «همه کودکان و جوانان باید بتوانند از کودکی و جوانی خود لذت ببرند و از طریق احقاق برابر حقوق خود در شهر و اجتماع محلی‌شان، توانایی‌های بالقوه خود را به‌طور کامل به فعل درآورند.» 

کد خبر 525388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha