رئیس هیات ورزشی روستایی و عشایری استان تهران گفت: طرح سنجش ساختار قامتی بیش از ۹ هزار نفر از زنان روستایی و حاشیه‌نشین این استان امسال مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سنجش ساختار قامتی زنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن داورزنی، رئیس هیات ورزشی روستایی و عشایری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی ناهنجاری‌های اکتسابی، عضلانی و اسکلتی زنان روستایی و ارائه آموزش‌های لازم برای بهبود وضعیت استاندارد قامتی و اسکلت آنان است.

وی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته (۹۶ تا ۹۸) نیز ۱۱ هزار و ۷۰۰ زن بالای ۱۸ سال مورد معاینه قرار گرفتند، با همکاری کارشناسان تربیت بدنی معاونت زنان وزارت ورزش و امور جوان شناسایی ناهنجاری وضعیت و ساختار اسکلتی زنان روستایی شامل مشکل در ستون فقرات، گودی کمر، افتادگی شانه و صاف بودن کف پا بود که حرکات اصلاحی برای جلوگیری از افزایش این مشکلات و آموزش‌های لازم در این زمینه به آنها ارائه شد.

به گفته داورزنی، هدف از بررسی وضعیت جسمانی بالای ۱۸ سن، ثابت بودن رشد بدن، بافت عضلانی و استخوان بندی این قشر است.

رئیس هیات روستایی و عشایری استان نیز به تجهیز ۱۰ خانه ورزش روستایی در شهرستان‌های استان اشاره کرد و اظهار داشت: تجهیز این خانه‌های ورزش روستایی با همکاری ستاد مواد مخدر و فدراسیون، اداره کل ورزش وجوانان استان و هیات روستایی و عشایری انجام می‌شود.

داورزنی گفت: این خانه‌ها با مساحت ۵۰متر مربع به تجهیزاتی از جمله میز پینگ پنگ، فوتبال دستی، شطرنج، دارت و تخته تشک تاتامی ورزش رزمی به ارز مالی ۱۰میلیون تومان(برای هر خانه ورزشی) مجهر می‌شوند، ۱۰خانه ورزش روستایی درمناطق کم برخوردار و محروم شهرستانهای فیروزکوه، ورامین، پاکدشت، شمیرانات و دماوند تاپایان امسال به بهره برداری خواهند رسید. تا کنون ۱۳۰ خانه روستایی در شهرستانهای استان تهران ایجاد شده است.

کد خبر 525382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha