مسئولان تالش به مناسبت گرامیداشت روز اصناف، از بازاریان فعال و همراه در دوره تعطیلی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا، با اهدای هدایایی تجلیل کردند.

تجلیل از بازاریان تالش

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا،  فرماندار این شهرستان در آئین گرامیداشت روز اصناف در سالن اجتماعات اداره ارشاد تالش گفت: بازاریان در ایام شیوع ویروس کرونا وارد صحنه مبارزه با این بیماری منحوس شدند و با ایجاد کمپین خیران، گام‌های بلندی برای مبارزه با این بیماری برداشتند.

سید عیسی مهدوی افزود: همراهی اصناف تالش در آئین‌های ملی و مذهبی جای قدردانی دارد و این قشر، همه‌روزه برای تامین نیازهای مردم تلاش می‌کند و همه‌روزها، روز اصناف است.

به گزارش پنج‌شنبه پنجم تیر روابط عمومی فرمانداری تالش استان گیلان،  وی گفت: اصناف و بازاریان، بازوان توانمند انقلاب هستند و همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی شاهد همسویی و همراهی آن‌ها با انقلاب و حرکت‌های اسلامی بودیم.

رئیس اتاق اصناف تالش نیز در این آئین گفت: درآمد عمده بازار تالش به فصل‌های پاییز و زمستان اتکا دارد و متاسفانه اصناف و بازاریان در سه ماه تعطیلی شیوع کرونا، خسارت زیادی متحمل شدند.

علیرضا یوسفی افزود: در دوره تعطیلی بازار برای مقابله با شیوع کرونا، با همکاری ارگان‌های مختلف از اصناف و بازاریان خواهش می‌کردیم با برنامه تعطیلی بازار همکاری کنند و ۱۴۷ واحد صنفی غیرضروری که ۴۵ مورد آن قلیانسرا بود، پلمب شد.

وی ادامه داد: ۹ هزار و ۷۰۲ صنف در این شهرستان فعال است و روسای اتحادیه‌ها، واحدهای تجاری غیرفعال را از سامانه اصناف حذف و واحدهای دارای پروانه و فعال را جایگزین می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف تالش گفت: امسال ۲ هزار و ۲۹۰ بار از واحدهای تجاری تالش بازرسی کرده‌ایم و ۴۸ واحد به دلیل تخلفات اقتصادی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

اول تیرماه روز گرامیداشت اصناف است و در پایان این آئین، با اهدای هدایایی از بازاریان و صاحبان اصناف فعال قدردانی شد.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده است، باعث تعطیلی بازار و فروشگاه‌ها شده بود و مراکز تجاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 525320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha