فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در شهر تهران گفت: از زمان شیوع کرونا در پایتخت تاکنون اهالی منطقه ۴ تهران بیشترین میزان ابتلا به کرونا را داشتند و مناطق ۲ و ۱۴ در رتبه های بعدی قرار دارند.

کرونا زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علیرضا زالی در تشریح آخرین وضعیت شهر از نظر درگیری با ویروس کرونا اظهار کرد: بر اساس مطالعات میدانی و پژوهش‌های انجام شده وزارت بهداشت و معاونت‌های تحقیقات و بهداشت، در برخی از مناطق کشور مانند گیلان و قم حدود ۴۰ درصد از مردم به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این مطالعه در تهران بر اساس مشاهدات میدانی و میزان سرانه مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی و ابتلا و همچنین تعداد فوتی ها نسبت به افراد مبتلا بررسی و نتایج دقیق تر در هفته آینده اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده حدود بین ۱۴ تا ۲۰ درصد از مردم ساکن در تهران به بیماری کرونا مبتلا شده اند یا ناقل کووید۱۹ هستند گفت: بر اساس این تحقیق اهالی منطقه ۴ تهران بیشترین میزان ابتلا به کرونا را داشتند و منطقه ۲ و ۱۴ در رتبه های بعدی قرار دارند.

زالی تاکید کرد: اگر ما مناطق لواسانات و رودبار را در نظر نگیریم، در بین مناطق شهری منطقه ۲۱ و ۲۲ به ترتیب کم ترین میزان ابتلا به کرونا در این مدت داشته اند و بر اساس مطالعات انجام یافته بالاترین میزان مرگ و میر تا الان در مناطق ۴، ۱۴ و ۲ بوده است.

وی خاطرنشان کرد گفت: بر اساس توافق انجام گرفته با استاندار تهران قرار شده که افرادی که جزو گروه‌های ۱۶ گانه پرخطر محسوب می‌شوند به صورت دورکاری فعالیت کنند. افرادی هم که سابقه ابتلا به بیماری کرونا دارند، تا دو هفته بعد از بهبودی و رفع علائم بیماری نباید در محل کار خود حاضر شوند.

کد خبر 525301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    9 1
    اگر 14% مردم تهران مبتلا شده اند و جمعیت تهران را فقط 7 میلیون بگیریم این خودش می شود یک میلیون. 40% مردم گیلان و قم هم روی هم حداقل یک میلیون. اگر سایر مناطق ایران را هم یک میلیون بگیریم ایران 3 میلیون مبتلا داشته که بیش از آمریکاست. واقعاً این آماری که می دهند درست است؟ 40% و 14 تا 20درصد؟
    • شیدا IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
      3 1
      تو فکر میکنی چند درصد عقلشون ب این حرفا میرسه؟
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    یعنی مناطق ثروت مند نشین بیشتر مبتلا داره آیا