چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
۰ نفر

استاندار تهران، خط فقر در تهران را ۴.۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ما نباید خط فقر را به صورت کشوری نگاه کنیم. باید برش استانی آن را مد نظر قرار دهیم که به این ترتیب در تهران خط فقر ۴.۵ میلیون تومان است و در این میان زنان سرپرست خانوار نیازمند توجه و کمک ویژه هستند.

زنان سرپرست خانوار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست فرمانداران و مشاوران امور بانوان و خانواده استان تهران با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: البته همه زنان سرپرست خانوار نیازمند کمک نیستند و افرادی که در سه دهک پایین جامعه قرار دارند یعنی از ۸ میلیون و ۳۱۰ هزار خانواری که در سه دهک پایین جامعه قرار دارند، ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۵۱ خانوار یعنی معادل ۲۹ درصد آنها زنان سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: همچنین ۱۹۱ هزار و ۱۴۹ خانوار در تهران زن سرپرست خانوار هستند که در سه دهک پایین خانوار قرار گرفتند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه در سال ۹۷، ۴۸ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی در استان تهران اعتبار اختصاص داده شد، گفت: این رقم در سال ۹۸ به ۷ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که این موضوع به سازمان برنامه و بودجه نیز منعکس شد.

وی خطاب به فرمانداران با تاکید بر لزوم جدیت و پیگیری مسایل در حوزه زنان سرپرست خانوار افزود: مهمترین و اثربخش‌ترین اقدام در حوزه تقویت بنیان خانواده، کمک به اشتغال و معیشت خانواده است که باید همگی برای ارتقای آن گام‌های موثری برداریم.

استاندار تهران در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران نیز گفت: جلسه امروز با هدف توانمندسازی و ارتقای منزلت بانوان به ویژه در حوزه اشتغال و معیشت برگزار شد که در آن گزارشی در مورد وضعیت معیشتی و تاب‌آوری و همچنین مشاغل خانگی توسط فرمانداران در استان تهران ارائه شد.

وی افزود: از ۱۶۶۰ تعهد اشتغالی که در استان تهران در این حوزه وجود داشت، ۱۲۵۰ شغل به بازار کار افزوده شده و امروز تفاهم‌نامه‌ای با هدف تاب‌آوری و توان افزایی در محله‌های آسیب پذیر شهرستان‌های استان تهران با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری امضا شد تا به این ترتیب برای توان افزایی ۱۶۸ محله آسیب پذیرِ شناسایی شده در شهرستان‌های استان تهران گام برداریم.

کد خبر 525233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسرو US ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    0 0
    آنهایی که زندگی مردم را به ورطه.نابودی کشاندن در روز قیامت 7 در جهنم برایشان باز خواهدبود