موضوع ساخت واحدهای مسکونی تحت عنوان شهرک زیتون در پارک‌ ملی سرخه‌حصار سال‌هاست سازمان محیط‌زیست و شهرداری را با مالکان زمین‌های زیتون دچار چالش کرده است.

اما این اظهار نظر رئیس دیوان عدالت اداری می‌تواند در رفع مشکل و بلاتکلیفی مالکان زمین در پارک ملی سرخه حصار تعیین‌کننده باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کسانی که سند مالکیت در منطقه سرخه حصار دارند، می‌توانند برای احداث واحد مسکونی با شهرداری مصالحه کرده و زمینشان را معاوضه کنند.

علی رازینی با تأکید بر اینکه داشتن سند، شرط لازم برای احداث واحد مسکونی در این منطقه است اما کافی نیست، تصریح کرد: فقط داشتن سند برای ساخت و ساز در منطقه سرخه‌حصار کافی نیست بلکه این افراد باید از شهرداری پروانه احداث نیز دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه کاربری این منطقه مسکونی یا تجاری نیست بلکه کاربری آن فضای سبز است، خاطرنشان کرد: مالکان و دارندگان سند در این منطقه قبل از هر اقدامی باید با ادارات مربوطه مانند شهرداری هماهنگی لازم برای کاربری آن را انجام دهند.

رازینی راه دوم به‌منظور احداث واحد مسکونی برای دارندگان سند در این منطقه را مصالحه با شهرداری اعلام کرد و افزود: این افراد می‌توانند ملک خود را به شهرداری واگذار کرده و به‌جای آن در محلی دیگر ملک خود را معاوضه کنند که در این زمینه اقداماتی انجام داده‌ایم تا حقوق مردم پایمال نشود.

زمین‌های موسوم به شهرک زیتون در سال ۱۳۶۴ از سوی وزارت کشاورزی وقت بدون در نظر گرفتن ممنوعیت ساخت‌و‌ساز در پارک ملی به تعاونی مسکن کارکنان این وزارتخانه واگذار شد. از آن هنگام تا کنون موضوع ساخت شهرک در این زمین‌ها مورد اختلاف مالکان از یکسو و سازمان محیط‌زیست و شهرداری تهران از سوی دیگر است.

کد خبر 52519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز