برخی نواحی در مناطق برحسب موقعیت جغرافیایی و بافت قدیمی نسبت به سایر نواحی در همان منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

فرهنگی

محله قدیمی فرحزاد در ناحیه ۹ منطقه ۲ از جمله این محله‌هاست که سال گذشته اقدامات خوبی در مسیر توسعه محله‌ای آن انجام شده است. با «مجید رجبی» شهردار ناحیه ۹ درباره اقدامات انجام شده طی سال گذشته و همچنین سال جدید گفت‌وگو کرده‌ایم.

  سال گذشته در این ناحیه منطقه ۲ پروژه‌های فنی و عمرانی متعددی انجام شد که نقش مهمی در افزایش رفاه شهروندان داشته است. در این‌باره توضیح دهید؟  
این ناحیه منطقه ۲ با توجه به موقعیت جغرافیایی و سکونت اتباع خارجی و بومی‌ها نیاز به توجه ویژه در همه موارد شهری دارد. خوشبختانه شهرداری منطقه ۲ رفع نیاز و ایجاد رفاه در این ناحیه را سال گذشته در اولویت برنامه‌هایش قرار داد. اکنون بیش از ۱۲ مورد پروژه فنی و عمرانی و توسعه فضای سبز در ناحیه کار شده که مهم‌ترین پروژه بازگشایی حریم روددره فرحزاد و طرح اکوپارک، ساخت پمپ بنزین کوچک مقیاس در خیابان عزتی برحسب نیاز اهالی، ساخت سوله ورزشی شهدای فرحزاد واقع در میدان فرحزاد کوچه استخر، ساماندهی ترانس‌های هوایی برق و جمع‌آوری آن از محله فرحزاد و افتتاح پروژه مشارکتی فلای لند و پارک حشرات غول‌پیکر بود. سال جدید هم در این ناحیه اولویت با اجرای فعالیت‌های فرهنگی است.  
  درباره فعالیت‌ها و پروژه‌های امسال هم توضیح می‌دهید؟  
شیوع ویروس کرونا بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها و خدمات را تحت تأثیر قرار داده است اما مدیریت شهری با توجه به مسئولیت اجتماعی خود در تلاش است همزمان با ارائه خدمات روزمره ضدعفونی معابر و ایجاد تجهیزات شهری بتواند از همه ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی بهینه به شهروندان استفاده کند. برنامه‌های مهم در سال جدید راه‌اندازی استودیوی رادیویی در سرای محله بهرود و آموزش به جوانان برای تهیه پادکست رادیویی، ساخت بازار میوه و تره‌بار فرحزاد، بهسازی محیطی پل ذوالفقار، برگزاری چندین اردو و جشن ویژه کودکان‌کار دره فرحزاد، راه‌اندازی سینمای تخصصی کودک در سرای محله بهرود، کمک به فعال شدن سوله ورزشی شهدای فرحزاد، برگزاری پنجشنبه‌های ورزشی در تابستان و چندین برنامه آموزشی فرهنگی و ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. اکنون پیرو مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا مبنی بر تعطیلی مراکز فرهنگی و ورزشی امکان تجمع افراد وجود ندارد و فعالیت‌سراهای محله متوقف شده است و این موجب شد با استفاده از فضای مجازی فعالیت‌ها و تعامل با شهروندان در این فضا مهیا شود و تاکنون شاهد مشارکت خوبی از سوی اهالی باسراهای محله و مراکز بوده‌ایم.  

کد خبر 525179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha