فرماندار درگز گفت: معتقدیم در مواجهه با برخی فعالیت‌های ورزشی بانوان از جمله محدودیت دوچرخه‌سواری در ملا عام، تامین زیرساخت‌های تفریحی و ورزشی باید در اولویت باشد.

دوچرخه‌سواری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی فراهی چهارشنبه چهارم تیرماه افزود: در این ایام هرساله ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با استناد به حرمت دوچرخه‌سواری بانوان از نظر برخی از مراجع تقلید در این‌باره مصوباتی دارد که البته امام جمعه، فرمانداری، نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف با تعامل موضوع را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راستا معتقدیم باید ابتدا جایگزین فعالیت‌هایی که حرمت آن ذکر شده در جامعه فراهم شود، هرچند فقدان زیرساخت‌ها نمی‌تواند توجیه ارتکاب محرمات باشد، اما رفتار سلبی و محدودکننده با شرایط یاد شده هزینه‌های اجتماعی برای نیروی انتظامی در پی خواهد داشت.

فرماندار درگز گفت: نمی‌توان با خواسته برخی بانوان در شهرستان با ایجاد هزینه برخورد کرد و از سرمایه اجتماعی در این خصوص صرف کرد و باید در نظر داشت اقتدار واقعی و بالندگی کنونی جمهوری اسلامی ایران متکی به سرمایه و پشتوانه مردمی کشور است.

فراهی افزود: از سال گذشته که موضوع محدودیت دوچرخه‌سواری بانوان مطرح شد طرح ایجاد پارک بانوان در شهر درگز با حدود چهار میلیارد ریال مصوب شد که متاسفانه نه تنها این طرح پیشرفتی نداشته بلکه حتی احداث آن شروع هم نشده است.

وی ادامه داد: احداث پارک مختص بانوان درگز برای تفریح و فعالیت‌های فرهنگی‌ورزشی از جمله دوچرخه‌سواری باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

خردادماه گذشته ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان درگز در مصوبه‌ای دوچرخه سواری بانوان در منظر عمومی را ممنوع اعلام کرد.

مرکز شهرستان ۷۵ هزار نفری درگز در فاصله ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد، خراسان رضوی واقع است. این شهرستان محصور در کوهستان، از سمت شمال با کشور جمهوری ترکمنستان هم‌مرز است.

کد خبر 525126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha