مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

نمایشگاه مجازی صنایع‌دستی اسلامی به مناسبت دهه کرامت باهمت کانون هنر آستان قدس رضوی استان بوشهر، سه‌شنبه‌ سوم تیر در شبکه اجتماعی اینستاگرام گشایش یافت.

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان بوشهر دراین‌ارتباط گفت: آثار صنایع‌دستی صنعتگران و هنرمندان بومی استان بوشهر از طریق صفحه razavi.bu  به نمایش گذاشته ‌شده و برنامه‌های متنوع دیگری نیز به‌صورت زنده از صفحه فضای مجازی آستان قدس رضوی در بوشهر پخش و به سمع و نظر مخاطبان خواهد رسید.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی افزود: در سال جهش تولید باید از هر ظرفیتی برای افزایش تولیدات تمام ایرانی حمایت کرد که برپایی نمایشگاه‌ها فرصت مغتنمی برای تحقق این مهم است.

وی ادامه داد: ایرانی‌ترین صنعت کشور، صنعت صنایع‌دستی است و از تنوع بسیار گسترده‌ای برخورداراست.

جمالی یادآور شد: معرفی این محصولات که به‌صورت عمده در خانه‌ها و کارگاه‌های کوچک تولید می‌شود می‌تواند تأثیر بسزایی در اقتصاد خانواده‌های ایرانی و صنعت‌کاران این عرصه باشد.

وی اظهار داشت: صنایع‌دستی اسلامی جدای از دیگر صنایع‌دستی ایران نیست اما به‌هرحال متناسب بافرهنگ و مناسک دینی و مذهبی است.

جمالی بیان کرد: تنوع و زیبایی صنایع‌دستی استان بوشهر، با توجه به جمعیت نزدیک به دومیلیاردنفری جهان اسلام باید به صادرات به کشورهای اسلامی برای ارزآوری نگاه ویژه و برنامه‌ریزی داشت.

نمایشگاه صنایع‌دستی اسلامی با ۹۵ اثر از ۳ تا ۱۱ تیرماه دایر است.

کد خبر 525092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha