چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: حدود پنج میلیون تن انواع مواد معدنی در سه ماهه نخست امسال در این استان تولید شده است.

معدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایرج موفق روز چهارشنبه ۴ تیر تشریح کرد: امسال با وجود مشکلات و تحریم‌ها بیش از ۲۰ درصد از مواد تولید معدنی تولید شده در استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: سال گذشته با وجود محدودیت‌هایی که وجود داشت ۱۰۰ قلم کالا با ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از استان اصفهان به ۴۰ کشور صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: ۸۶۰ معدن فعال در این استان وجود دارد که در مجموع با پروانه‌های اکتشاف و گواهینامه‌های کشفی، تاکنون افزون بر یک‌هزار و ۳۰۰ مجوز معدنی صادر شده است.

موفق ادامه داد: در زمان حاضر به دنبال ساماندهی بخش معدن هستیم و امیدواریم اختلاف‌ها و مشکلاتی را که در برخی مناطق وجود دارد، با برگزاری نشست‌هایی بین بهره‌برداران در تعامل با روستاییان و توافقی بین شوراهای اسلامی و فرمانداران بتوان برطرف کرد تا به تولید پرداخته شود چون اشتغال و ثروت را همراه دارد.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در مناطق مختلف استان اصفهان برای اشتغال و ارزش افزوده بیشتر، واحدهای فرآوری ایجاد شود که در این زمینه طرح‌های خوبی برنامه‌ریزی شده و به تصویب رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۱۰ درصد اصناف تولیدی و هشت درصد از واحدهای ارایه دهنده خدمات فنی و مهندسی کشور در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و امسال بر اساس ابلاغیه‌ای برای صنوف تولیدی نیز می‌توان تسهیلات در نظر گرفت و پرداخت کرد.

وی تاکید کرد: برای پرداخت تسهیلات، مشکلات این صنوف باید در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان یا استان بررسی و کارشناسی شود.

موفق در ادامه نیز یادآور شد: میزان دریافت حقوق دولتی استان اصفهان در سال ۹۸ بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال بود که نزدیک به ۴۰ درصد نسبت به سال پیش از آن رشد داشت.

به گفته وی، استان اصفهان به لحاظ شمار معدن‌های فعال دارای رتبه نخست کشور است و از نظر حجم موارد استخراجی نیز رتبه سوم کشور را دارد.

کد خبر 525088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha