چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر اعلام کرد به دلیل بی‌میلی گروه‌های تئاتری به روی صحنه رفتن در شرایط کرونا، تعطیلی این تماشاخانه دست‌کم تا دو ماه دیگر ادامه می‌یابد.

تماشاخانه ايرانشهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سالن‌های تئاتر بعد از چهار ماه تعطیلی فعالیت خود را از اول تیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ۵۰ درصد ظرفیت از سر گرفته‌اند. در این شرایط، برخی گروه‌ها که تمایلی به اجرا با ظرفیت ۵۰ درصد نداشتند، از ادامه اجراهای متوقف‌شده انصراف دادند و برخی دیگر با پذیرفتن شرایط اجراهای خود را در سالن‌های تئاتر شهر، تئاتر مولوی، تماشاخانه سنگلج و سالن‌های خصوصی از سر گرفتند.

تماشاخانه ایرانشهر به عنوان یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های تئاتری تهران و ایران، در شرایط فعلی هنوز وضعیت ازسرگیری فعالیت‌های خود را مشخص نکرده است. این در حالی است که ایرانشهر همیشه از تماشاخانه‌های محبوب گروه‌های تئاتری بوده و گروه‌های متعدد خواستار به صحنه بردن نمایش‌های خود در سالن‌های ناظرزاده کرمانی و سمندریان بوده‌اند.

حسین مسافرآستانه، دبیر شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر درباره وضعیت فعالیت این مجموعه گفت: وقتی اطلاعیه وزارت ارشاد درباره چگونگی ادامه فعالیت مکان‌های فرهنگی و هنری از جمله تئاتر منتشر شد، با گروه‌هایی که در جدول اجرایی سالن‌های تماشاخانه قرار داشتند برای اجرای آثار تماس گرفتیم، ولی هیچکدام تمایلی به اجرا نداشتند.

وی با بیان اینکه به گروه‌ها حق می‌دهیم با شرایط فعلی و با توجه به اینکه به لحاظ اقتصادی متضرر می‌شوند تمایل به اجرای آثار نداشته باشند، افزود: با توجه به اینکه هیچ گروهی برای اجرا در تیر و مرداد اعلام آمادگی نکرد، تعطیلی تماشاخانه ایرانشهر دست‌کم تا دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

مسافرآستانه درباره احتمال روی صحنه رفتن اجراهای مناسبتی در مجموعه با توجه به فرارسیدن ماه محرم و از سرگیری فعالیت تماشاخانه ایرانشهر با این اقدام، یادآور شد: ما در نوبت اجراها اثری را برای اجرا در آن مقطع زمانی در نظر داشتیم ولی باید ببینیم با شرایط فعلی آن کار آماده می‌شود یا نه.

کد خبر 525054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha