مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس موقتاً توانست مشکل کمبود معلم را در استان زنجان حل کند؛ بااین‌وجود هرساله با افزایش بازنشستگان، مشکل کمبود معلم در استان جدی می‌شود.

کلاس درس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، بیت‌الله احمدی‌نژاد اظهار کرد: طبق گفته وزیر آموزش‌وپرورش مقررشده است که مدارس از ۱۵ شهریور بازگشایی شوند؛ البته ممکن است تصمیم‌گیری‌ها در خصوص تاریخ بازگشایی مدارس به استان‌ها تفویض اختیار شود و بر اساس شرایط استان در خصوص وضعیت کرونا تصمیم بگیرند.

وی در ادامه به وضعیت کمبود معلم در استان زنجان اشاره کرد و گفت: هرساله آموزش‌وپرورش استان با کمبود معلم مواجه است ولی خوشبختانه در سال‌های گذشته با انجام ترفندهایی اجازه نداده‌ایم که هیچ کلاسی بدون معلم بماند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: هرساله قبل از شروع مدارس جلساتی با روسای ۱۴ گانه آموزش‌وپرورش استان در خصوص کمبود معلم برگزار می‌کنیم. بر همین اساس کمبودهای هر منطقه طبق مکاتبات اداری به وزارتخانه اعلام می‌شود و هرساله بخشی از دغدغه‌های استان برطرف می‌شود.

وی در ادامه به جذب نیروهای جدید برای سال تحصیلی پیش‌رو اشاره کرد و گفت: کل ورودی‌های جدیدی که از طریق استخدام پیمانی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش‌وپرورش استان خواهند شد تقریباً حدود  ۱۵۰ نفر خواند بود و این در حالی است که در سال گذشته ۲۴۰ نفر نیروی حق‌التدریس جذب آموزش‌وپرورش استان شدند.

احمدی‌نژاد در خصوص کمبود نیرو در روستاهای محروم و دورافتاده استان گفت: همه‌ساله‌ها آموزش‌وپرورش استان با دادن اضافه‌کار بیشتر به معلمان و استفاده از معاونان و مدیران در امر آموزش بخشی از کمبودها را حل می‌کند.

وی بیان کرد: کسری معلم در استان  همیشه وجود داشته چراکه آمار ورودی نیرو با بازنشستگان همخوانی ندارد. تعداد افرادی که ۳۰ سال پیش وارد آموزش‌وپرورش شدند خیلی بیشتر از جذب نیرو در این سال‌ها است و همین موضوع سبب  کسری نیرو در آموزش‌وپرورش می‌شود.

کد خبر 525048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سازا IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 1
    وای خداروشکر چقد خوب این مشکل حل شده احسنت ب این هوش و تدبیر ان شاالله مسولان با تدبیر ما بقیه مسایل مملکت رو هم بتونن ب همین سادگی رفع کنن.احسنت ب این هوش و نبوع مسولان