معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اعلام حضوری بودن آزمون انتخابی مدارس نمونه‌دولتی استان، تاکید کرد: این آزمون با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری ‌اجتماعی برگزار می‌شود.

آزمون کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اسفندیارنظری سه‌شنبه سوم‌تیر افزود: برای ورود به پایه دهم مدارس نمونه دولتی استان در سال تحصیلی جدید ۱۰ هزار و ۷۶۰ دانش‌آموز استان با یکدیگر رقابت می‌کنند که درنهایت ۲ هزار و ۸۵۲ نفر پذیرفته خواهندشد.  

او اظهارکرد: با توجه به اینکه امسال نیز برای دانش‌آموزان وروردی پایه ششم به هفتم مدارس نمونه دولتی آزمون برگزار نمی‌شود، در نتیجه این دانش‌آموزان بر اساس نمرات کلاسی، فعالیت‌های ورزشی و در مجموع سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.

وی ظرفیت امسال پذیرفته‌شدگان پایه ششم به هفتم مدارس نمونه دولتی مازندران را حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: آزمون مدارس نمونه دولتی فقط برای دانش‌آموزان ورودی پایه نهم به دهم برگزار خواهد شد.  

معاون آموزش و پرورش مازندران به استانی بودن سئوالات آزمون مدارس نمونه دولتی اشاره کرد و افزود: فقط زمان برگزاری آزمون سراسر است و ساعت ۹ صبح ۲۰ تیر ماه جاری برگزار می‌شود.  

وی آزمون ورود مدارس نمونه دولتی را هم تستی و چهار گزینه‌ای اعلام کرد و اظهار کرد: سعی ما بر این است که از ۳۳ شهرستان-منطقه آموزشی استان در ۲۵ شهرستان-منطقه حوزه امتحانی برای شرکت دانش‌آموزان متقاضی مدارس نمونه دولتی در نظر گرفته شود.  

بر اساس آمارهای رسمی هم‌اکنون استان مازندران در مقطع متوسطه دوم ۳۸ مدرسه نمونه دولتی و در مقطع متوسطه اول و ۱۸ مدرسه نمونه دولتی دارد که نیمی از آن دخترانه و نیمی دیگر پسرانه است.  

همچنین در سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ دستکم ۵۳۶ هزار دانش‌آموز در استان مشغول به تحصیل بودند.

کد خبر 525036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha