استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارک علم و فناوری استان در سال ۹۴با ۷ شرکت آغاز به فعالیت کرده و در حال حاضر این عدد به ۱۲۰ شرکت فعال رسیده که بیش از ۱۱۰۰نفر در مجموعه پارک و شرکت‌های دانش بنیان در زاهدان و ۲۵۰ نفر نیز در چابهار مشغول به فعالیت هستند.

دانش بنیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمدعلی موهبتی افزود: در ابتدای فعالیت ۶۰۰۰ متر زمین زیر بنای پارک علم و فناوری زاهدان بوده که در حال حاضر به ۱۵ هزار متر مربع رسیده است.

وی اظهارکرد: در زابل ۶۰۰۰ متر، چابهار ۵۰۰۰متر، سراوان ۳۰۰۰ متر و ایرانشهر ۵۰۰ متر به پارک علم و فناوری اختصاص یافته تا شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرستان‌ها نیز نقش‌آفرین باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط تحریم و نقش شرکت‌های دانش بنیان در ایجاد اشتغال، خودکفایی و تامین نیازمندی‌های کشور در سند آمایش استان توجه ویژه‌ای به مباحث دانش‌بنیان و نقش موثر این شرکت‌ها در توسعه شده است.

موهبتی گفت: برای احداث پردیس پارک علم و فناوری استان نیز زمینی به مساحت ۶۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال در اطراف شهر زاهدان پیش‌بینی شده که برای فعالیت شرکت‌ها و مراکز رشد آن بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: سال ۹۸، ۶۸ میلیارد ریال و امسال ۱۱۳ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی به منظور کمک به ایجاد زیرساخت‌های پارک علم و فناوری استان اختصاص یافته که البته قول تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به استان داده شده است.

استاندار ادامه داد: عملیات اجرایی پارک تخصصی بهداشت و درمان زاهدان در زمینی به مساحت ۸۰ هزار متر مربع و ۲۰ هزار متر مربع سوله آغاز شده و این مرکز می‌تواند شتاب‌دهنده مباحث بخش دارویی و بهداشت و درمان استان باشد.

موهبتی با دعوت از صاحبان فکر و اندیشه برای حضور و فعالیت در پارک علم و فناوری استان، گفت: تلاش می‌شود این مجموعه علاوه بر انجام وظیفه تخصصی در اموری از جمله کیفیت بخشی و ایجاد رقابت در بخش صنعت در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی استان نیز نقش‌آفرین باشد.

کد خبر 525026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha