دو ماه خانه نشینی قرنطینه، از ما اصحاب کهف ساخت؛ چرا که با بیرون آمدن از خانه‌هایمان با افزایش چند برابری قیمت همه اقلام و خدمات رو به رو شدیم؛ تاکسی‌های اینترنتی هم از این قائده مستثنی نبودند، آن‌ها که قرار بود سهمیه بنزینشان را از وزارت کشور بگیرند و کرایه‌ها را افزایش ندهند به یکباره با چند برابر کردن قیمت‌ها باعث افزایش اعتراضات عمومی شدند.

تاکسی اینترنتی اسنپ تپسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آفتاب یزد، این در حالی است که به دلیل طرح فاصله گذاری اجتماعی خیلی ها ترجیح می دهند به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی که ریسک ابتلا به کرونا در آن ها بالا است، از تاکسی های اینترنتی استفاده کنند اما با قیمت های نجومی اسنپ و تپسی عملا استفاده از آن ها برای قشر متوسط جامعه امکان پذیر نیست!

  • تفاوت افزایش قیمت ها در اسنپ و تپسی

همه تاکسی های اینترنتی با افزایش قیمت رو به رو بوده اند اما سبک و سیاق افزایش قیمت ها متفاوت است، اسنپ در زمان های معمولی افزایش قیمت آن چنانی ندارد اما در زمان پیک ترافیک به یکباره حتی تا ۳ برابر هم نرخ کرایه ها را افزایش می دهد، یعنی ممکن است در ساعت های عادی شما مسافتی را با ۲۰هزار تومان طی کنید اما در زمان پیک ترافیک مجبور باشید برای همان مسافت بیش از ۵۰ هزار تومان هزینه کنید!

تپسی اما روال دیگری را در پیش گرفته و نرخ کرایه را در تمام ساعت ها افزایش داده، این در حالی است که در زمان پیک ترافیک با تغییر آن چنانی قیمت همراه نیست، برای مثال شما مسافتی که تا پیش از عید با ۲۰ هزار تومان طی می کردید را در حال حاضر باید با پرداخت ۳۶ هزار تومان طی کنید و در ساعت های پیک ترافیک نهایتا این قیمت تا ۴۰ هزار تومان افزایش می یابد.

در نهایت نتیجه این روال این شده است که در ساعت های عادی قیمت اسنپ کمتر از نرخ تپسی است اما در ساعت های پیک ترافیک قیمت تپسی کمتر از نرخ اسنپ محاسبه می شود!

  • مردم چه می گویند؟

فرهاد یکی از کسانی است که از تاکسی های اینترنتی برای تردد در سطح شهر استفاده می کند. او در گفت و گو با آفتاب یزد در خصوص افزایش قیمت ها گفت:« من قبلا با مترو در سطح شهر تردد می کردم اما با شیوع کرونا از آن جایی که مادرم بیماری دیابت دارد و خیلی نگران او هستم، برای اینکه ناقل بیماری نباشم ترجیح دادم که به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با اسنپ و تپسی تردد کنم، اما با قیمت هایی رو به رو شدم که من را شوکه کرد، من برای یک مسافت ۲۰ دقیقه ای که قبل از عید ۱۸ هزار تومان پول پرداخت می کردم الان باید بالای ۳۰ هزار تومان بپردازم و حتی در ساعت های پیک ترافیک مبلغ به بالای ۴۰ هزار تومان هم می رسد! با این روال من عملا امکان استفاده از تاکسی های اینترنتی را ندارم مگر چقدر درآمد دارم که این همه صرف تاکسی کنم؟»

پروانه یکی دیگر از مشتریان تاکسی های اینترنتی است. او نیز معترض به افزایش قیمت های تاکسی های اینترنتی است و در این خصوص به آفتاب یزد می گوید:« چرا این تاکسی ها نباید نرخ ثابت داشته باشند؟ هر کس هر چقدر می خواهد پول می گیرد و دقیقه ای نرخ ها تغییر می کند، مثلا الان یک مسافت ۴۰ هزار تومان است یک ربع بعد می شود ۴۵ هزار تومان یک ربع بعدش هم ۳۵ هزار تومان است! یک مسافت را اسنپ یک قیمت می‌زند و تپسی یک قیمت دیگر می زند! این باعث شده ما به جای اینکه به کیفیت خودرو و برخورد رانندگان توجه کنیم، به این توجه می‌کنیم که کدام نرخ کمتری می گیرد! این چه وضعی است؟ چرا باید قیمت ها تا این حد افزایش پیدا کند؟ برخی از مسافت ها را من وقتی با آژانس می روم برایم کم هزینه تر در می آید تا با تاکسی های اینترنتی!»

  • رانندگان چه می گویند؟

یکی از رانندگان در خصوص این افزایش قیمت ها به آفتاب یزد گفت: «قیمت ها خیلی افزایش پیدا کرده است اما ما همچنان مشکلات زیادی داریم، برای مثال بنزینی که اختصاص می دهند اصلا کافی نیست، به هر ۲۰۰ کیلیومتر ۱۰ لیتر بنزین می دهند و به هر هزار کیلومتر ۷۰ لیتر ولی این اصلا به صرفه ما نیست و ما مجبوریم که بنزین آزاد بزنیم! از طرف دیگر من قبل از عید با ۲۰ هزار تومان تنظیم باد لاستیک می کردم اما الان باید همان را ۳۷ هزار تومان پول بدهم! همه چیز گران شده است و واقعا همین قیمت ها هم برای ما صرف ندارد چه برسد به اینکه قیمت‌ها کمتر هم بشود! من مسافری داشتم از یوسف آباد به نیاوران که مبلغ کرایه ۶۰ هزار تومان بود، به جرات می گویم اگر آن مسافر با آژانس می رفت شاید ۴۰ هزار تومان هزینه اش بیشتر نمی‌شد! همه رنج قیمت الان داریم اما واقعا هنوز هم شرایط برای ما به‌صرفه نیست. به ما حتی طرح ترافیک هم نداده اند و ما مجبوریم برای ورود به طرح پول بپردازیم.»

  • اسنپ چه می گوید؟

فرید شهابی، مدیر تجاری اسنپ در این خصوص به آفتاب یزد گفت: « کلیه‌ تاکسی‌های اینترنتی تحت نظر دستورالعمل نظارتی شهرداری فعالیت می‌کنند. طبق همین دستورالعمل سیستم قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی پویا و قیمت‌ها متغیر است. قیمت در هر سفر بر اساس ۴ فاکتور «قیمت پایه»، «مسافت سفر»، «مدت زمان سفر» و «نسبت عرضه و تقاضا» تعیین می‌شود. از آنجایی که نسبت عرضه و تقاضا یکی از اهرم‌های تعیین قیمت است زمانی که میزان تقاضا از عرضه پیشی بگیرد قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و افزایش قیمت فعلی به همین دلیل اتفاق افتاده است.»

او در ادامه تاکید کرد:«بنابراین قیمت در اسنپ یک فاکتور ثابت نیست و تغییرات افزایشی و یا کاهشی با توجه به فاکتورهای موثر بر قیمت‌گذاری انجام می‌شود. به طور مثال ابتدای امسال به دلیل کاهش تقاضا شاهد کاهش چشمگیر قیمت‌ها بودیم، در حالی که در همان زمان سیستم حمل‌ونقل عمومی افزایش قیمت سالانه داشت. هدف اصلی ما در قیمت‌گذاری این است که تمامی درخواست‌ها را به سفر تبدیل کنیم. در حال حاضر، برای تبدیل درخواست‌ها به سفر، نسبت به سال قبل به طور میانگین حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشتیم. به طور کلی این افزایش قیمت همچنان کمتر از میزان افزایش قیمت مصوب سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی است.»

شهابی تاکید کرد: «در مورد افزایش قیمت‌های پیش‌بینی‌نشده و دور از انتظار در نظر داشته باشید که تمامی سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل در دنیا، بر اثر اتفاقات بیرونی نظیر تعطیلات یا شرایط جوی یا ایام خاص دچار تغییرات قیمت می‌شوند که این قیمت‌ها ممکن است از حالت نرمال و هر روزه آنها پایین‌تر و یا بالاتر باشد، مثلا بعد از محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا قیمت‌های اسنپ کاهش چشمگیری داشت و الان هم به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا افزایش داشته است. اما به طور مشخص این کاهش و افزایش خارج از عرف  موقتی است.»

او در خصوص سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی هم گفت:« از زمانی که طرح افزایش قیمت بنزین آغاز شد، پرداخت مابه‌التفاوت بنزین آزاد و سهمیه‌ای در چند مرحله انجام شده است و مراحل این کار همچنان در حال انجام است.»

  • اعتراض شورای شهری ها

مسئولین مدیریت شهری بارها به افزایش قیمت های تاکسی های اینترنتی اعتراض کرده اند اما مسلما اعتراض تنها کافی نیست، روز گذشته «محمدعلیخانی» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص ادعای برخی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مبنی بر اخذ حق کمیسیون ۱۵ درصدی از رانندگان اسنپ به رغم اعلام رایگان بودن حضور آنها در محدوده طرح ترافیک از زمان اجرای طرح گفت: «ورود تاکسی‌های اینترنتی در دوران کرونا در محدوده بر اساس بسته‌ای که تنظیم شده، رایگان است، به شرط آنکه در سامانه ترافیک ثبت‌نام کنند. افراد تنها با ثبت‌نام برای فعالیت در تاکسی‌های اینترنتی قادر به استفاده از سهمیه رایگان در طرح ترافیک نیستند، بلکه رانندگان باید از سوی شرکت‌های مربوطه معرفی و در سامانه طرح ترافیک ثبت شوند.»

علیخانی در خصوص اینکه به گفته برخی رانندگان اسنپ یکی از علت‌های افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی کرایه اسنپ ورود به محدوده طرح ترافیک است، گفت: «وقتی حضور در محدوده طرح ترافیک رایگان اعلام شده است، کسی حق ندارد به این بهانه هزینه اضافی دریافت کند و این اقدام غیرقانونی است.»

پیش از این هم حجت نظری، دیگر نماینده شورای شهر به افزایش قیمت‌های تاکسی‌های اینترنتی اعتراض کرده و گفته بود: «ما همچنان نمی‌دانیم که نرخ‌گذاری برای مسیرهای مختلف در تاکسی‌های اینترنتی بر چه اساسی صورت می‌گیرد و این نرخ‌گذاری در زمان پیک ترافیکی با چه درصدی تغییر می‌کند یا اینکه اساسا نرخ کرایه‌ در شرایط مختلف و در ساعات مختلف بر چه اساسی تعیین می‌شوند. مساله نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی همچنان با ابهام روبه‌روست و شهرداری هم نظارت کافی را بر این حوزه ندارد و البته امکان اینکه نظارت کامل هم بر این حوزه داشته باشد، را هم ندارد. من از همه تصمیم‌گیرندگان این حوزه مشخصا از مجلس شورای اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در کنار آن سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور می‌خواهم که به این موضوع ورود کرده و این مساله را تعیین‌تکلیف کنند. اینگونه نمی‌شود که ما از مدیریت شهری انتظار داشته باشیم که ترافیک را کنترل کند، اما مدیریت شهری نتواند درباره نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی نظارت و ورودی داشته باشد.»

سوال اینجاست که آیا نمی توان در این شرایط تسهیلاتی به رانندگان ارائه داد و قیمت های تاکسی های اینترنتی را طوری مصوب کرد که هم رانندگان و هم مسافران از این موضوع راضی باشند؟

کد خبر 524997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 65
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیاوش IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    162 7
    سلام. شما واسه همه چی اینجوری تیتر میزنین؟ کرایه نجومی شد؟ میشه بگین اگه سی درصد افزایش کرایه نجومی حساب میشه سکه 9 میلیونی و دلار 21 تومنی چی حساب میشه؟ خونه متری 10 میلیون تو پایین شهر چی میشه؟ لنت ترمز 60 تومنی شده 220 تومن روغن 75 تومنی شده 300 تومن. واسه اینا تیتر بزن نه دوزار افزایش کرایه. همیشه تو این مملکت دیواری کوتاهتر از راننده تاکسی و نونوا پیدا نمیشه.
    • AE ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      14 4
      اسنپ موتوری ها قیمتشون تغییری نکرده؟!
    • AE ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      11 3
      تازه سرمای زمستون و آفتاب تابستونم هست
  • فرشاد IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    159 9
    تو این چند ماه وزارت نفت با این سهمیه دادنش رانندها رو آزار داده سهمیه بنزین هم برای تاکسی های اینترنتی با یک فرمولی حساب میشه که تغریبا میشه گفت بود و نبود سهمیه وزارت نفت هیچ فرقی نمیکنه...حداقل کاری که برای تاکسی های اینترنتی میتونستن بکنن این بود که به اعضای فعال هر ماه یک مقدار معین (بنزین) به کارت سوختشون میریختن این فرمول فعلی اینقدر به چشم نمیاد برای راننده که انگار اصلا وجود نداره البته همین رو هم دیر میدن نمیدن اذیت میکنن صد بار مدرک میخوان هر بار یه عده الک میشن...
    • ق ر IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      17 1
      در یک روز کاری در اسنپ ۲۰۰ کیلومتر پیمایش انجام میشه حدود ۱۵۰ کیلومتر برای سهمیه بنزین محاسبه میشود و الباقی چی میشه معلوم نیست که باید از جیب داد و اگر فشار فقر نبود که کار نمی‌کردم
  • فرشاد IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    73 4
    روزی شصت هزار تومن دارم بنزین میزنم خییییلی زیاده برای راننده مابه التفاوتی که میدن یه دروغه بزرگ چرا بنزین نمیدن؟!
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    86 8
    اقا هر کسی که فکر میکنه کرایه زیاده استفاده نکنه ما راننده آدم نیستیم ما تو این جامعه زندگی‌ی نمی‌کنیم بیا برو ببین قطعه ماشین چنده به قرآن که من خودمو تا شب میکشم بیشتر از 120تومن نمیتونم کار کنم
    • ع IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      39 9
      سلام . تا زمانی که مسافر ببرید همین آش و همین کاسه هسته . یه همت ۲ ،۳ روزه میخواد .
  • ف IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    90 7
    چرا زمان شروع کرونا تا دوماه پیش کرایه ۲۳تومنی شد16تومن هیچکس صدای راننده رونشنید، چرابنزین ۳تومنی استهلاک خداتومنی یک ونیم درصدشهرداری وکمیسیون پول طرح روکسی نمیبینه یکم وجدان داشته باشید بدنیست بخدا دوگرما پوستمون کنده میشه اخر هم گزارش تهدید کولر میاد واسمون
    • کیان IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      19 3
      والا 2 3روز که هیچ، 2 3سال هم کار نکنیم، هیچ اتفاقی نمی افتد
  • علی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    85 7
    همه چی گرون شدوهمه حقوقاشون حداقل نزدیک یه ملیون تومان افزایش یافته لوازم یدکی که دیگه نگوچشمتون به کراییه ناچیزضعیف ترین قشرجامعه
  • حمید IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    65 7
    سلام، چرا جو کاذب میدید، الان پیام سفر گرفتم از طرشت، چوب تراش به درکه 26 تومن، یعنی خالص برا راننده 13 تومن این کجاش نجومیه،
  • اسنپی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    71 10
    با احترام چرا فقط حرف مردم مدنظر هست! من حدود8سال هست که راننده آژانس هستم واز موقع راه اندازی تاکسی اینترنتی هم فعال هستم قطعه خودرو حداقل چهار برابر شده بنزین هم ک وضعیتش معلوم اما افزایش قیمت تاکسی اینترنتی شاید سالانه به 20 درصد برسه اون هم با این فشارها به زور شاید این اتفاق بیوفته الانم که فصل تابستان مجبریم حداقل برای کمتر احساس خستگی کولر بگیریم وبرای راحتی مسافر اینها به خدا همش هزینست ما راننده ها مجانی قطعات مصرفی رو نمیخریم وبنزین هم مجانی نیست به والله
  • Abolfazl IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    61 5
    سلام من راننده اسنپم کرایه کمترم شده تو نیشابور الکی نگین با این استعلاک ها همش کرایه 3500 میاد این گرونه؟؟؟
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    66 6
    دوست گرامی هنوز تا رسیدن به کرایه تاکسی تلفنی خیلی جا داره چرا فقط برای کرایه و میوه لبنیات نان زبان دارید لوازم یدکی داره بیداد میکنه همه این کرایه ها اصطحلاک ماشینه هرکی ناراحت هست میتونه سوار نشه هیچ اجباری نیست
  • ارش IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    57 9
    اصلا هم قیمتا افزایش نداشته اخه ۱۰۰۰تمن افزایش حساب نمیشه باتوجو به قیمت لوازم یدکی و هزینه تعمیر خودرو و سوخت اصلا برای راننده بصرفه نیست من راننده اسنپ وتپسی هستم
  • علی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    58 15
    جالبه هر چی گرون میشه لال تشریف دارید ولی ما راننده ها شدیم حمال شما بد عادت شدید و یه بی وجدان مث کسی که این تیترو زده نجومی!!!! الکی جو میده .. کرایه ها شاید هر مسیر هزارتومن گرون شده که اونم ۵ درصد مالیات اضافه شده آقایون خانوما مترو ارزونه خدا لعنتتون کنه اگه از اسنپ و تپسی استفاده کنید ما راننده ها هم خوشحال میشیم
  • محمد IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    59 15
    چرا فقط روزتون به راننده ها میرسه؟؟؟یعنی چی نجومی؟چرا با نمیبینم؟؟مسیر کی ۱۰ میزد رو الان میزنه ۱۲ تومن یعنی همه چی ۱۰۰۰ درصد گرون شده هیچی نمیگن مردم واسه ۲۰ درصد افزایش اعتراض؟؟یدفعه بیایم مفت کار کنیم
  • حسین IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    56 9
    سلام مقصر راننده ها هستن اگر همگی داخل اسنپ و تپسی کار نکنن اینجوری پر رو نمیشن مسافرا که تهدید بکنن ماشین 70 میلیونی بندا ی زیر پات بگازی هی که همش خرج خودش میشه شب میای خونه میشی صفر آقایون بیاین همگی اعتصاب کنین نرین سفر تا بفهمن اونا به ما احتیاج دارن ن که ما به اونها
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    52 6
    قبلا بعضی مسیرها ماشین خیلی سخت گیر می آمد وقتی درخواست می دادی باید کلی منتظر می ماندی اما الان سریع می آید
  • مردم IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    37 15
    دو ساله قیمت این بالا نرفته، ما که نمی تونیم رایگان کار کنیم ،با این تورم قیمت ها پایینه
  • محسن IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    37 14
    آقای عزیز شما لازم نکرده غصه مردمو بخوری.فقط میخوای محتواتو پر کنی.نصف مردم شهر دارن ازین راه خرج زن و بچه میدن،اونم بعنوان آخرین راه.یارو دکل نفتی میدزده،،،سواد داری برو راجع به اون بنویس.سوادت درحد فقط کرایه اسنپه؟من دو ماه کار نکردم شما کجا بودی مطلب بنویسی.خواهشن بکشین بیرون ازین ماجرا...بخدا دخلش به خرجش نمیخونه
  • ایرانی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    40 17
    سلام .من نمیدونم این روزنامه ها چرا تا ی زره کرایه ماشین یا قیمت نون میره بالا زوم میکنن و گریه در میارن تا پایین نیاد ول نمیکنن.اما قیمت پوشاک و خوراک و مخصوصا مسکن ۱۰ برابر میشه لال میشن.
  • سید صدرا هاشمی US ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    40 16
    آیا رانندگان در این مملکت زندگی نمی کنند ؟ چرا همه اجناس را باید چند برابر گرانتر بخرند ولی کرایه انها مثل سال های قبل باشد . همه فکر می کنند هزینه راننده فقط بنزین است . ولی نمی دانند یک تعویض روغن . تعویض فیلتر .لاستیک . بیمه . معاینه فنی . طرح ترافیک . هزینه های جانبی موتور و گیربکس . دیفرانسیل . لنت ترمز و...... چقدر گران شده . نمی دانند از مبلغ کرایه 15 درصد کمسیون شرکت است . نمی دانند عوارض شهرداری مسافر برای هر سفر را از راننده کسر می کنند . بررسی کنید ببینید چقدر بنزین می دهند . کل بنزینی که در یک ماه می دهند برای یک روز یک راننده کافی است ؟؟؟ راننده باید از بنزین ازاد استفاده کند . مردم فقط راننده بیچاره را می بینند . نمی پرسند دولت و شرکت چه خدماتی به این راننده ها داده ؟ چرا مردم از راننده ها ناراحت هستند؟ دولت چکار کرده ؟ چه تسهیلاتی برای راننده قائل شده ؟ لطفا درست فکر کنید و درست انتقاد کنید
  • نصرت IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    44 15
    همون لال بمونیم بهتره و الا که خودتون میدونید چه خبره فقط اینو بدونین یک روز نوبت جواب خواهد رسید کرایه خر سواری از کرایه شماها بیشتره
  • لفته خانگ اما IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    37 11
    سلام من مسافرم اصلا کرایه ها خیلی پایینه حتی تو پیک ترافیک از رانندگان کمال تشکر رادارم که تو این گرونی و پایین بودن کرایها مارا سوار میکنند پس الکی جو سازی نکنید برید یه جای دیگه دنبال نجومی بودن بگردین
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    55 7
    باتشکر از همه راننده های زحمت‌کش که حرف های دوستانشان را به نشانه اعتراض لایک میکنن خسته نباشید دل سوخته گان ما همه با هم هستیم تا کرایه ها بالاتر ببره تا بفهمم یه من ماست چقدر کره داره
  • NL ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    57 11
    واقعا خجالت نمیکشید به یکی از ضعیفترین اقشار گیر میدین جرات دارید برید سراغ دولت بپرسید چرا همه چیز راسما حداقل 40 درصد گرون شده
  • میلاد IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    46 9
    خیلی نجومیه راننده فکر کنم ماهی یه خونه می‌خره با این کرایه های نجومی خخخخخخ
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    43 9
    سلام من راننده اسنپ هستم که مدتی هست کارنمیکنم چون واقعا کرایه هاخیلی کم هستن پول بنزین ماشینم نمیشه،کارکردن خروخوردن چیزشده حکایتم فقط ماشینم رامیدوانم مسافرهاراباکمترین قیمت جابجامیکنیم به نظرمن همه رانندها بایدیک دست باشن کارنکردن بهترازکارکردن مجانی هستش
  • حمید DE ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    39 12
    گرونی اسنپ رو منه راننده چرا احساس نمی کنم؟ چرا از گرونی مرغ، تخم مرغ لوازم یدکی ، لبنیات که همین امروز چند برابر شده تیتر نمی زنید، کاش کمی وجدان داشتید
  • امیر IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    39 9
    چرا حرف مفت میزنین کجا 15 تا بیست درصد کرایه ها افزایش داشته با این بنزین کرایه ها مفتم حساب نمیشه .راننده ها آدم نیستن که حمالن مردم ناراضین
  • مسعود IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    33 12
    چرا از چهار برابر شدن استهلاک و سه برابر شدن بنزین و پراید ۸۰ میلیونی و هزارتا خرج دیگه حرف نمیزنید؟ فقط گیر دادید به کرایه؟ جمع کنید کاسه کوزه رو خودتونو مسخره کردید یا مردمو؟
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    36 13
    کدوم شهر کرایه ها نجومی هستند بریم همون جا کار کنیم کرایه ها در مشهد مفت هست
  • ح IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    21 11
    نصبت به تورم خیلی کم هستش الکی جوسازی نکنید.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    32 8
    کرایه ها نسبت به قبل از سال پایین تر اومده چی نجومی شد؟ روغن گرون لوازم گرون اصلا نمی صرفه از مجبوری به خدا
  • A IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    23 8
    تو رو به خدا چرا چرت میگین کجا گرون شده شرافتا بعضی موقع از دو سال پیش هم ارزونتره
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    17 14
    سلام اصلا گرون نشده فقط تاکسیهای اینترنتی موقعی که همه چیز گرون میشه به خاطر خود شیرینی این کار را نمیکن الان هم هم بخوای با تاکسی های خطی حساب کنی میبینی چیزی گرون نشده اخه خود مسافرا بگن واقعا از میدون راه اهن تا سید خندان 15 تومن واقعیه مسافرا فقط کرایه اسنپ به چشمشون میاد
    • علی US ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
      19 15
      واقعا بعضا ها تعجب دارد رسانه ها عوض چرت وپرت نوشتن یک نظر سنجی میدانی از هزینه های ماشین ،بنزین شهمیه ای ،نرخ طرح ترافیک ،کمسیون اسنپ وتپسی ،عدم استفاده مسافرها از ماسک ووووو انجام بدهند یک بسته بفک نمکی ۸۰۰۰ تومان یک سفر داخلی ۳۵۰۰ ۵۶ طرح ترافیک ،۱۵ هزارتومان کمسیون ،حداقل ۲۰ لیتر بنزین آزاد روزانه ۶۰ هزار تومان برای کارکرده ۱۰۰ هزار تومان در روز اگر مردنیستید آزاده مرد باشید بشکند آن قلم که به دروغ خبر میزند
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    19 5
    شما انگار از چیزی خبر نداری می دونی تخم مرغ الان چنده چرا فقط برای افزایش کرایه اسنپ و تپسی گزارش تهیه می کنی چرا راجع به دلار مرغ قطعات خودرو یا چگونگی پرداخت پول بنزین راننده ها خبر تهیه نمی کنید چون زورتون به اونا نمیرسه اصلا خبر دارید راننده بدبخت ۳ماهه سهمیه بنزین نگرفته
  • فرهاد IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    17 14
    مسافرها اگه فکر می کنند کرایه ها بالا رفته، خب از اسنپ و تپسی استفاده نکند، کسی مجبورشون نکرده، در ضمن قیمتها باید ۳۰ درصد دیگه هم از همین جا بالاتر بره، کرایه ها به شدت پایینه
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    39 10
    راهش اینه دیگه اسنپ نگیریم
  • سعدی IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    18 22
    به خدا سواد تیتر زدن هم ندارین درکل روز دوساعت کرایه اضافه میشه اونم ترافیک پدر ادمو در میاره. بعدشم شب که میریم خونه بی پول تراز قبل شدیم.
    • بینام IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
      10 14
      به جهنم،لیاقت شماهمون خرسواریه،تواین چندسال اسنپ شماهارا خیلی پرروکرده
  • محمد IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    16 9
    سر تیتر خبرت یه شاهی خودت فهمیدی چی نوشتی .
  • فرهاد IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    15 11
    چرا بنزین یه دفعه شده 3000 صدات در نمیماد مرغ شده 18500 صداتون درنمیاد فقط برای ماها زرنگید
  • مجید IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    20 14
    سلام ،خدمت اونهایی که این تیتر رو زدن عرض کنم نون باید به نرخ روز خورد همه چیز گرون شده پس چرا نباید کرایه ها بره بالا ،نکنه راننده ها توی این تورم زندگی نمی کنن بابا جمع کنین این بساطتان به خدا شرم اوره
  • ایرانی IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    22 12
    چرا از کرایه خانه نجومی نمیگین فقط گیر دادین به کرایه دوزاری تاکسی انصاف هم داشته باشین
  • محمد AE ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    21 12
    سلام ...هر کس تنها بره قاضی خوشحال بر میگرده...چرا یکطرفه قضاوت میکنید...بنزین شده لیتری سه هزار تومن !!!!نکنه خبر ندارید ...روغن لاستیک قطعات یدکی و و و و فقط کرایه باید ثابت بمونه ...راننده را هیچوقت بحساب نیوردید هر بلایی خواستید سرش آوردید ...نکنید اینکارا مگر ما خرج نداریم مگر ما زنده نیستیم مگر ما خانواده نداریم که شدیم توسری خور همه ..بخدا انصاف نیست هر روز یک قانون و هر جا میریم ک زورشون فقط ب این قشر میرسه ...وای ب روزی ک آه ما گریبانگیر شود
  • رضا IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    26 13
    خیلی گرون شده کرایه ها بیچاره شدیم دیگه نمیتونیم اسنپ بگیریم
  • امیر IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    5 17
    این همه گرونی دلار ۲۱ تومنی سکه ۹ملیونی ب چشم تون نمیاد حالا ک ۲۰درصد گرون کردن اونم تو ساعت اوج ترافیک خیلی زیاده؟ هرچی کار میکنیم باید خرج ماشین کنیم هیچی برا خودمون نمیمونه یکم انصاف داشته باشید
  • وحید IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    13 3
    یه جوری میگیدافزایش قیمت الان همه فکرمیکنن ماروزانه۴میلیون درآمدداریم
  • Yoosef US ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    24 3
    اون آدم عوضیه بی همه چیزی که این خبر رو کار کرده رو به من نشون بدین من افزایش قیمت رو نشونش بدم .
  • ناشناس IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    25 2
    سلام من راننده اسنپم در اصفهان... والا خبر خاصی در مورد گرونی نیستااا اگه شمایی که تیتر میزنی یا نظر چهار نفر رو جمع میکنی و میگی گرون شده و فکر میکنی خوب پولی داریم به جیب میزنیم خب توهم بیا اسنپ کار کن
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    13 2
    وقتی سازمان طرح ترافیک و شهرداری و راهنمایی هزیته را بالا میبرنداتظارنبایدداشاه باشیدالان راننده تاکسی برای تمدیدکارنامه بایدیک میلیون هزینه کندببنیدشرکت های خصوصی تاکسی رانی با کجا ها قرارداددارنندازثبت نام و ازمایشات و.. کسی نیست که نظارت داشته باشدو اتتظاری هم از گرانی کرایه نداشته باشیداول فشاررا به بالا ییاورید
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    3 2
    مسافرعزیزشمافقط به فکر جیب خودتودرآمدی که کسب میکنی هستی،اما فکرمنه راننده روکه هیچ اورگانی رونداره،ماهم ازاین راه امرارومعاش میکنیم.
  • حمزه شادکام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    19 1
    ینی ما رانندها آدم نیستیم تو این ترافیک تهران ک هر سرویسش چیزی حدود 1ساعت طول میکشه بریم واقعاً براتون متاسفم
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    7 0
    سلام.من باموتور کار میکنم.کجازیادشدهاین سرشهرتااون سرشهرکرایه 9 تومن
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    8 0
    اولا که اسنپ،تپسی کمیسیون رو گرون کردن....دوما ،این افزایش کرایه ،مثل حقوق کارمند،کارگر که اضافه میشه،برای راننده هم همون منطق رو داره.سوما،،انقدری گرون نکردن،،،هنوزم کرایه ها نسبت به گرونی بنزین،اجناس ارزون هست.
  • محمد اکبری IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    8 0
    آخه آدم خوش انصاف اون راننده بدبختی که باید لوازم یدکی رو به چهار پنج برابر تهیه کند کرایه دوبرابری هم براش کمه این حرف قیمت بنزین خیلی بچه گانه هست یعنی راننده فقط بنزین میخواد سرویس روغن جلو بندی لاستیک دیسک و صفحه و خیلی چیز هایی که حداقل چهاربرابر شده نیاز نداره پرایدی که بیست میلیون بوده حالا شده هفتاد تا کرایه ها نباید زیاد بشه
  • مهدی IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
    9 0
    هنوز کرایه های 5 سال پیش . چرا دروغ میگین .
  • رامین IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    8 0
    چه جالب معنی نجومی رو فهمیدیم یکماه پیش که نان قوت اصلی مردم هست گران شد پس کجا تشریف داشتین خیلی عوضی هستی
  • Hamed IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    22 0
    شما فکر میکنی اگه کرایه کم بشه ماشین گیرت میاد سوار بشی و بعد راننده بیچاره رو تو هزار تا سوراخ سمبه و کوچه پس کوچه و دست انداز ببری اخرشم امتیاز بهش ندی به همین خیال باش که با کرایه 4تومنی سوار بنز بشی و 20کیلومتر بری حتی سوار خر هم بشی کرایش گرونتر میشه
  • فرامرز US ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    8 0
    سلام فقط یه خواهش دارم از مسافرا.. اینکه توروم رو نگاه کنن بعد گلایه کنن یاعلی
  • کاظم IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    7 1
    حرف زدن که بلد نیستین ایا حرف نزدنم بلد نیستین؟ واقعا الان این مقاله ایی که کار کردین جدی بود یا شوخی واقعا فک نکنم کسی که این متن رو نوشته سلامت عقلی داشته باشه