مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز کشور گفت: استان قزوین در بخش خیران مسکن‌ساز از ظرفیت‌های قابل قبولی برخوردار است، در این حوزه اتفاقات خوبی در سطح منطقه به وقوع پیوسته تا جایی که از ۲۱۰ واحد مسکن شهری برای خانوارهای ۲ معلول، ۲۰۳ واحد آن به پایان رسیده و به متقاضیان آن واگذارشده است.

معلولیت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد خاکی‌پور بعدازظهر سه‌شنبه سوم تیر در حاشیه سفر خود به استان قزوین افزود: ۱۸ هزار واحد مسکونی شامل هشت هزار واحد شهری و ۱۰ هزار واحد روستایی توسط خیران مسکن‌ساز برای خانوارهای ۲ معلول به بالا ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون از ۸ هزار واحد مسکونی مختص خانوارهایی که۲ معلول به بالا دارند، چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرهای بالای ۲۵ هزار خانوار مورد بهره‌برداری قرارگرفته و سه هزار و ۵۰۰ واحد باقیمانده نیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال ۹۹ به متقاضیان واگذار خواهد شد.

خاکی‌پور ادامه داد: انجمن خیران مسکن‌ساز کشور در کنار سایر نهادهای مردمی که در امور خیر فعالیت دارند، در حوزه مسکن و تامین آن فعالیت داشته و تاکنون اقدامات قابل‌توجهی به انجام رسانده‌اند و از شرایطی که دولت و مسئولان محلی در استان‌ها و سایر شهرستان‌ها مهیا کرده‌اند، به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنند.

به گفته او، در حوزه قانون‌گذاری نیز شرایطی از جمله معافیت پروژه‌های مورد احداث از سوی خیران، به‌خصوص در بخش خدماتی طی سال‌های گذشته نیز به مورد اجرا گذاشته شده است.

خاکی‌پور تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های یادشده، تفاهم‌نامه‌ای برای تامین مسکن برای خانواده‌هایی با حداقل ۲ عضو معلول در شهرها و روستاها بین بنیاد مستضعفان، راه و شهرسازی، وزارت رفاه، بهزیستی و بنیاد مسکن منعقد و اقدامات قابل‌توجهی نیز در این حوزه انجام شده است.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته و با رشد قیمت مصالح ساختمانی، در خصوص تامین مسکن شهری جلسات متعددی برگزار شد، این مساله منجر به افزایش کمک‌های بلاعوض شد و در ادامه نیز خوشبختانه شاهد پای‌کار آمدن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بودیم و در همین راستا بنیاد مسکن اعتباراتی در این حوزه تخصیص داد و با تفاهم‌نامه‌های مبادله شده قرار شد با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، اعتبارات موردنیاز به آن تزریق شود.

خاکی پور یادآور شد: در حوزه خیران مسکن‌ساز، خوشبختانه در تمامی ۳۱ استان کشور انجمن خیران مسکن‌ساز تشکیل‌شده و برخی از شهرستان‌های کشور این انجمن با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه، به‌صورت مستقل فعالیت دارند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز کشور اضافه کرد: در حوزه بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل و زلزله خوشبختانه خیران ما همواره حضور جدی داشته و در کنار امکاناتی که دولت و مردم تهیه‌کرده‌اند در روند بازسازی‌ها نقش عمده‌ای ایفا داشته‌اند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های مناسب خیران فعال در کشور، اظهار کرد: از ۳۰ هزار واحد مسکن در دست احداث از سوی خیران، ۲۱ هزار واحد آن تاکنون بهره‌برداری و به نیازمندان واگذارشده و عملیات احداث ۹ هزار واحد دیگر همچنان ادامه دارد.

کد خبر 524863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha