تعدادی از ورزشکاران رشته اتومبیل‌رانی از نبود پیست مناسب در استان ایلام گلایه‌ دارند و این افراد مسابقات را با هزینه شخصی برگزاری می‌کنند.

اتومبیل‌رانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، توسعه رشته‌های ورزشی نیازمند فراهم شدن امکانات مورد نیاز است و بی‌شک عدم تامین این امکانات مشکلاتی برای علاقه‌مندان و فعالان برخی از رشته‌های ورزشی به همراه دارد.

ضعف‌های زیرساختی در حوزه ورزش استان ایلام بر کسی پوشیده نیست و می‌توان گفت ضعف زیرساخت‌های ورزشی در استانی با داشتن چندین قهرمان جهانی در رشته‌های مختلف برای ورزشکاران تبدیل به معضل شده است.

نبود پیست اتومبیلرانی و موتورسواری در این استان از جمله کمبودهایی است که از یک سو سبب روی آوردن علاقه‌مندان این رشته به تمرینات خطرآفرین در معابر عمومی شده و از سوی دیگر، امکان فعالیت دوستداران این رشته در سطح کشوری را غیرممکن ساخته است.

رشته‌های ورزشی موتورسواری و اتومبیل‌رانی با طرفداران بسیارش ظرفیت بالایی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان دارد. همچنین با وجود ورزشکاران حرفه‌ای این رشته در استان که در مسابقات ملی مقام قهرمانی کسب کرده‌اند، نبود امکانات زیرساختی از توسعه فعالیت‌ هیات ورزشی اتومبیل‌رانی در استان جلوگیری کرده است.

عدم امکانات لازم و ایمن برای اتومبیل‌رانی در استان

همتی، یکی از ورزشکاران رشته اتومبیل‌رانی گفت: چند سال است این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم و مقام‌هایی هم در کشور کسب کرده‌ام، اما امکانات و حمایت لازم را در استان نداریم که بتوان پیشرفت کرد.

وی افزود: ورزشکاران رشته اتومبیل‌رانی برای آمادگی لازم برای حضور در مسابقات نیاز به تمرین دارند، اما مکانی در استان ایلام برای تمرین این ورزشکاران فراهم نیست و این امر مانع بزرگی بر سر راه ورزشکاران است.

نبود مکان مناسب برای تمرین

همتی اظهار کرد: در گذشته برخی از علاقه‌مندان به دلیل نبود مکان برای تمرین ناچار در فرودگاه ایلام تمرین می‌کردند که با اعتراض مردم و برخورد نیروهای انتظامی روبه‌رو می‌شد.

وی از مسئولان درخواست کرد با توجه به علاقه جوانان به رشته درگ با فراهم‌سازی زیرساخت‌های این رشته ورزشی، زمینه توسعه آن را فراهم کنند.

با توجه به اینکه درگ از جمله جذاب‌ترین رقابت‌های اتومبیل‌رانی است، احداث پیست‌های مناسب برای تمرین و برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی در استان علاوه بر توسعه این رشته و همچنین استعدادیابی می‌تواند محیطی مهیج برای شهروندان فراهم ‌کند.

برگزاری مسابقات با هزینه شخصی 

حامد منصوربیگی، مسئول هیات «درگ» استان ایلام گفت: تلاش‌های بسیاری برای فراهم‌سازی زیرساخت‌های این رشته شده که بی‌نتیجه بوده است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این رشته افزود: تاکنون ۳ مسابقه در استان ایلام برگزار شده است که هزینه برگزاری این مسابقات را شخصا پرداخت کرده‌ام.

مسئول هیات درگ استان ایلام بیان کرد: چندین مقام در سطح کشوری کسب کرده‌ام اما نبود مکان برای تمرین به یک معضل برای دوستداران این رشته تبدیل شده است و عدم همکاری مسئولان مانع از توسعه این رشته در استان می‌شود.

منصوربیگی از مسئولان خواست با توجه به علاقه جوانان، مکانی برای تمرین ورزشکاران در نظر بگیرند و زیرساخت‌های لازم آن را در استان فراهم کنند.

لزوم توجه مسئولان ارشد استانی

ضعف و بی‌توجهی به زیرساخت‌های ورزشی استان ایلام چیزی جز بی‌توجهی و سوءمدیریت در این حوزه را نشان نمی‌دهد، به طوری که تنها ورزشگاه این استان پس از گذشت بیش از ۱۳ سال هنوز تکمیل نشده است.

هرچند سال‌هاست که ورزشکاران ایلامی با وجود مشکلات عدیده توانسته‌اند در مسابقات کشوری و بین‌المللی خوش بدرخشند، اما ضروری است مسئولان ارشد استان با توجه به اهمیت حوزه ورزش در سلامت جسمی و روحی و همچنین کاهش برخی از آسیب‌های اجتماعی، گام مهمی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی بردارند و با تخصیص اعتبار مشکلات وزشکاران ایلامی را به حداقل برسانند.

کد خبر 524856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha