سرانجام پس از حدود دو سال، استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز صاحب یک تیم دوچرخه سواری در رده بزرگسالان شد.  

دوچرخه سواری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، رسول‌هاشم‌کندی، رئیس هیات دوچرخه‌سواری آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: پس از رایزنی با مسئولان دانشگاه آزاد تبریز و حمایت مسئولان استانی و موافقت فدراسیون، به‌طور رسمی خبر تشکیل تیم دوچرخه سواری دانشگاه آزاد تبریز را اعلام می‌کنیم.  

وی ادامه داد: در این رابطه تعدادی از مسئولان شهری و استانی حمایت‌های خوبی داشتند و شخص آقای بهتاج به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان در جلسه با معاون محترم وزیر ورزش و جوانان و همچنین در جلسه با رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری حضور داشتند.  

هاشم‌کندی عنوان کرد: این اتفاق مهم برای ورزش استان در وضعیتی رخ می‌دهد که بحران اقتصادی و موضوع ویروس کرونا همه موارد را تحت تاثیر قرار داده اما با این حال ما توانستیم پس از دو سال فقدان تیمی از تبریز در مسابقات، تیم دوچرخه سواری دانشگاه آزاد را در رده سنی بزرگسالان شکل بدهیم.  

وی افزود: تیم دانشگاه آزاد تبریز به طور رسمی در اتحادیه جهانی دوچرخه سواری به ثبت رسیده و مجوز حضور در تورها و مسابقات برای این تیم اخذ شده است.  

رئیس هیات دوچرخه سواری آذربایجان‌شرقی همچنین از تشکیل تیم جوانان تبریز با عنوان شرکت عمران سهند خبر داد و گفت: همزمان با شکل گیری تیم بزرگسالان دانشگاه آزاد، در رده سنی جوانان نیز تیمی با عنوان شرکت عمران سهند شکل گرفته و با حمایت‌های مدیرعامل شرکت عمران سهند، فعالیت این تیم نیز به زودی آغاز می‌شود.  

وی افزود: این تیم سال ۹۸ در مسابقات حضور داشت و با تداوم حمایت‌های مدیرعامل این تیم، امسال نیز فعالیت تیم بانوان ارمغان قویدل ادامه خواهد داشت.  

تبریز به عنوان مهد دوچرخه سواری ایران و آسیا، پس از انحلال تیم بزرگسالان پتروشیمی در سال ۹۳ و قطع کامل فعالیت‌هایش در رده جوانان در سال ۹۴، و همچنین انحلال تیم بزرگسالان شهرداری در سال ۹۷، چند سالی بود که تیمی در رده بزرگسالان نداشت اما تیم دانشگاه آزاد بطور رسمی به عنوان نماینده تبریز و آذربایجان شرقی معرفی شد تا امیدها برای درخشش دوباره رکابزنان این خطه در میادین کشوری و بین المللی بار دیگر زنده شود.  

کد خبر 524842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha