مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از مبارزه با سن غلات در ۷۲ هزار و ۷۹۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان خبر داد.

آفت سن غلات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمودرضا افلاکی اظهار داشت: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و ریزش سن غلات در مناطق معتدل و گرمسیری با رصد به موقع شبکه‌های مراقبت عملیات کنترل این آفت در مزارع گندم و جو استان اصفهان ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون سطح مبارزه با سن در مزارع گندم، ۵۱ هزار و ۱۷ هکتار که شامل ۱۹ هزار و ۲۴۹ هکتار سن مادر و ۳۱ هزار و ۷۶۸ هکتار پوره بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: سطح مبارزه با آفت سن در مزارع جو، ۲۱ هزار و ۷۷۸ هکتار است که ۱۷ هزار و ۱۴۸ هکتار سن مادر و ۴ هزار و ۶۳۰ هکتار پوره است.

وی مجموع مبارزه با آفت سن را تاکنون در ۷۲ هزار و ۷۹۵ هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان اعلام کرد و توضیح داد: آفت سن غلات، از مهمترین آفت‌های کشاورزی است و با توجه به اینکه سن گندم یکی از عوامل خسارت زا بوده و موجب کاهش عملکرد می‌شود.

افلاکی تاکید کرد: این‌که سن غلات در دو مرحله سن مادر و پوره خسارت ایجاد می‌کند لذا کارشناسان شبکه مراقبت با رصد و کنترل مستمر مزارع و اطلاع‌رسانی به موقع به کشاورزان و در نتیجه مبارزه در زمان مناسب سهم به سزایی در تولید و تحویل گندم پاک و عاری از سن‌زدگی دارد.

کد خبر 524802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha