مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

فرماندار تفت گفت: وضعیت ابتلا به کرونا در این شهرستان، نارنجی و در یک قدمی قرمز است.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا نوکار در نشست ستاد کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا در تفت افزود: میانگین درصد ایمنی در برابر کرونا در کشور ۱۶ و در استان یزد ۲۲ اعلام شده، اما در شهرستان تفت، کمتر از ۱۰ درصد است.

وی بیان کرد: پس از چهار ماه وقفه، نماز جمعه ۶ تیر ۹۹ در هفت نقطه شهرستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

نوکار از مسئولان ستادهای نمازجمعه شهرستان تفت خواست تا بر رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.

فرماندار از شهردار تفت خواست به دلیل هجوم جمعیت، پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌های شهرستان از ساعت ۲۲ خاموش و تعطیل شوند.

نوکار افزود: برگزاری هر گونه مراسم عمومی در شهرستان تفت، ممنوع و نیازمند کسب مجوز از شبکه بهداشت و درمان شهرستان و رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت هم در این نشست گفت: در خرداد ۹۹، ۱۰ نفر در شهرستان تفت به ویروس کرونا مبتلا شدند و بیش از ۲۵ مورد مشکوک داشتیم.

سیدمحمود واعظ‌پور ادامه داد: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا مقرر شده بود تا مراسم ختم به صورت محدود برگزار شود؛ اما مردم رعایت نکردند.

وی اضافه کرد: زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن اماکن نمازجمعه، ممنوعیت توزیع و جمع‌آوری نذورات، خودداری از حضور سالمندان و افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای، کوتاه بودن مدت نماز جمعه، ممنوعیت مصافحه، به همراه داشتن جانماز و مهر شخصی و جمع‌آوری کتب ادعیه و تسبیح از اماکن از جمله دستورالعمل‌های بهداشتی است که برای برگزاری نماز جمعه باید رعایت شود.

کد خبر 524766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha