مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: عملیات کاوش و گمانه زنی با هدف لایه‌نگاری در حریم تپه قزل‌قلعه از توابع شهرستان فراهان آغاز شد.

قزل قلعه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمحسن رحمتی سه‌شنبه ۳ تیر افزود: این گمانه‌زنی برای نخستین‌بار در این محوطه تاریخی در وسعت یک‌هزار مترمربع از سوی کارشناسان عملیاتی شده است.

وی اظهار کرد: با صدور مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به سرپرستی اسماعیل شراهی، کارشناس ارشد باستان شناسی، عملیات کاوش آغاز شده و نتیجه نهایی پس از انجام مطالعات اعلام می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: این کاوش تا پایان تابستان در این محوطه ادامه‌دار و تشخیص کاربری این فضا، ارتباط آن با تاریخ فراهان و آثاری چون آتشکده  فردقان از اهداف اجرای آن است.

رحمتی افزود: این محوطه بر بالای یک پشته طبیعی قرار دارد و براساس شرایط و نشانه‌های موجود می‌تواند بنایی از دوره ساسانیان را در دل خود مدفون کرده باشد.

وی ادامه داد: تپه قزل‌قلعه در ۲ کیلومتری شمال روستای حسین‌آباد در دشت فراهان قرار دارد و گمانه‌ها حکایت از آن دارد که در این منطقه سکونتگاه مربوط به دوره ساسانی بوده است.

کد خبر 524746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha