۱۰۰ هکتار باغ در روستای رودشتی سادات محمودی شهرستان دنا به دلیل عدم پرداخت بدهی برق در آستانه خشکیدگی است تا دسترنج ۵ ساله ۷۰ باغدار به باد فنا برود.

باغ خشک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سال ۹۴ با همراهی مردم و مشارکت جهادکشاورزی ۱۰۰ هکتار باغ انار در روستای رودشتی از توابع دهستان سادات محمودی شهرستان دنا با هزینه ۴۰ میلیارد ریالی احداث شد، ولی بعد از گذشت ۲ سال ورق طور دیگری برگشت و تمام آرزوهای باغداران در مسیر نابودی قرار گرفت.

خان‌طلا محمودی‌کیا، از باغداران انار روستای رودشتی گفت: به دلیل استهلاک و خرابی پمپ‌های آب پروژه و نامناسب بودن پمپ‌ها با توجه به شرایط رودخانه بشار و ناتوانی کشاورزان در تعویض این پمپ‌ها و نوسانات و افت ولتاژ برق و عدم همراهی مسئولان ۱۰۰ هکتار باغ انبار در رودشتی دنا در سال جهش تولید در آستانه خشک شدن هستند.

وی افزود: با توجه به همکاری سازمان جهادکشاورزی برای احداث باغ‌های انبار در روستای رودشتی، جهادکشاورزی در زمینه تامین نهال و ایجاد کانال نهایت همکاری را با باغداران داشتند، ولی این باغ‌ها سال ۹۸ تنها ۲۵ روز آبیاری شدند و بعد از آن تاکنون به دلیل قطع برق و خرابی هنوز آبیاری نشده‌اند.

محمودی‌کیا ادامه داد: در سالی که باغ‌های انبار به مرحله ثمردهی رسیده‌اند باید فاتحه آنان را خواند. انتظار می‌رود سازمان جهادکشاورزی به عنوان متولی امر با رایزنی با شرکت توزیع نیروی برق و دیگر دستگاه برای رفع این مشکل اقدام کند.

رحیم راهدان، از دیگر اهالی روستای رودشتی خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های انجام‌شده مشکل تعمیرات پمپاژ برطرف شد و هم‌اکنون مشکل بدهی برق داریم، چون شرکت برق به قطع برق اقدام کرده و باغ‌های انار در حال خشک شدن هستند.

الیاس تاج‌الدینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل ایستگاه پمپاژ آب باغ‌های روستای رودشتی بدهی انباشت‌شده نزدیک به ۹۰ میلیون تومان به شرکت توزیع برق بوده که اقدام به قطع برق ایستگاه کرده‌اند.

حسین صیادی، مدیر شرکت برق شهرستان دنا نیز اظهار کرد: برق پمپاژ آب باغداران رودشتی دنا ۱.۴ مگاوات بوده که هم‌اکنون به دلیل ۸۵ میلیون تومان بدهی قطع شده و تا زمان پرداخت این میزان بدهی امکان وصل وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه باغداران در ۴ سال گذشته از برق مجانی استفاده کرده‌اند خاطرنشان کرد: فرماندار و فرمانده سپاه تماس گرفتند و عرض کردم باید بخشی از این بدهی را پرداخت کنند و مابقی نیز تقسیط شود، ولی هیچ کدام از باغداران حضوری پیگیر رفع مشکل نمی‌شوند و تلفنی پیگیر کار هستند.

کد خبر 524738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha