مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج گفت: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا جمع‌آوری اطلاعات املاک با مشکل مواجه شد، در راستای ادامه اجرای این طرح و جلوگیری از شیوع این بیماری، ادامه برداشت اطلاعات میدانی از طریق پهپاد نقشه‌برداری انجام می‌شود.

سنندج

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایرنا، قدرت‌الله سیف پناهی اظهار کرد: برنامه‌ریزی در حوزه مدیریت شهری نیاز به داشتن اطلاعات دقیق و به روز دارد که با انجام طرح ممیزی املاک می‌توان در این زمینه اقدامات موثری انجام داد.

وی اضافه کرد: پس از اتمام اجرای طرح ممیزی املاک در نواحی منفصل شهری و منطقه ۲ از سال ۹۷ عملیات جمع‌آوری اطلاعات املاک در سطح منطقه سه آغاز شد و کارشناسان این اداره روزانه با حضور در سطح منطقه نسبت به برداشت اطلاعات اقدام می‌کردند.

سیف پناهی افزود: تاکنون اطلاعات ۹ هزار و ۶۴۶ پلاک در حوزه منطقه سه سنندج در ۱۳ حوزه ثبت شده است، شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند سال ۹۸ باعث شد شهروندان همکاری لازم را با کارشناسان این اداره نداشته باشند، بنابراین روند برداشت اطلاعات املاک با کندی مواجه شد.

مدیر اداره ممیزی املاک شهرداری سنندج یادآور شد: در راستای ادامه اجرای طرح ممیزی املاک و همچنین جلوگیری از شیوع این ویروس ادامه برداشت اطلاعات میدانی از طریق پهپاد نقشه‌برداری انجام خواهد شد.

سیف پناهی تاکید کرد: تولید نقشه و اطلاعات مکانی با استفاده از روش فتوگرامی برد کوتاه و سامانه پهباد شامل مراحلی از قبیل شناسایی و بررسی میدانی منطقه برای تعیین زمان و ارتفاع پرواز، اعلام دقیق زمان پرواز و احداث نقاط کنترل زمینی GCP مطابق دستورالعمل تهیه نقشه از سازمان نقشه‌برداری کشور و تعیین موقعیت نقاط در سیستم مختصات UTM است.

وی افزود: طراحی رن‌های پرواز و تعیین پوشش‌های طولی و عرضی، عملیات پرواز در ساعت مناسب و نور کافی با توجه به زاویه تابش نور (مناسب‌ترین زمان ساعات اولیه صبح و قبل از ساعت ۱۰ صبح) از جمله مواردی است که در برداشت اطلاعات از طریق این پهیاد مد نظر قرار خواهد گرفت.

مدیر اداره ممیزی و املاک شهرداری سنندج یادآور شد: امیدواریم با استفاده از این پهباد بتوانیم هر چه سریعتر نسبت به برداشت اطلاعات املاک سطح منطقه سه اقدام کنیم.

کد خبر 524733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha