رئیس هیات ورزش چوگان استان اصفهان گفت: از اواخر سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا همه برنامه‌های هیات چوگان لغو شد و نتوانستیم برنامه و تمرینات از قبل پیش‌بینی شده را انجام دهیم. ورزشگاه نقش جهان هم هنوز آماده برای انجام مسابقات کشوری چوگان نشده است.

اعتراض به ثبت چوگان به نام آذربایجان، اشتباه است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایمنا، حسین جعفری درباره مشکلات به وجود آمده به دلیل شیوع بیماری کوید ـ ۱۹، اظهار کرد: این ورزش از سال ۹۸ تاکنون علاقه‌مندان زیادی را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشحالیم که ورزش چوگان به نام ورزش ایرانی ثبت شده و امیدوارم در آینده‌ نه چندان دور این ورزش در مناطق مختلف فراگیر شود.

جعفری گفت: با رفتن به دانشگاه اصفهان این رشته ورزشی را به دانشجوها معرفی کردیم، اما برای فراگیر شدن آن نیاز به کارهای زیادی است و بسیاری از مردم در رابطه با این ورزش آگاهی کاملی ندارند.

رئیس هیات چوگان استان اصفهان افزود: با شیوع بیماری کوید ـ ۱۹، برنامه‌ریزی که قبلاً شده بود به طور کامل لغو شد، همچنین نتوانستیم به کسانی که در گذشته برای ثبت‌نام در این رشته اقدام کرده بودند، خدماتی ارائه دهیم.

وی ادامه داد: رشته چوگان در شهرهای برخوار، شاهین شهر، مبارکه و کاشان گسترش پیدا کرده و سعی داریم این رشته را در حداکثر شهرهای استان اصفهان فراگیر کنیم.

جعفری تصریح کرد: ورزشگاه نقش جهان هنوز آماده سازی کامل را برای انجام مسابقات کشوری در آن ندارد؛ زمین ورزش چوگان حداقل دو برابر زمین استاندارد فوتبال است و مکان نگهداری از اسب‌ها و زیر ساخت ورزشگاه نقش جهان به شکلی نیست که بتوان از آن به عنوان مکان برگزاری این مسابقات استفاده کرد.

کد خبر 524717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha