مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: در سال زراعی جاری و گذشته فارس بارش‌های نسبتا خوبی داشت، ممکن است این ذهنیت ایجاد شود که مشکلات کمبود آب برطرف شده اما این یک پندار و نظر اشتباه است.

کم آبی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی بوستانی سه‌شنبه سوم تیر با گرامیداشت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، شهروندان را به مصرف بهینه برای عبور از فصل گرم تابستان دعوت کرد و افزود: واقعیت این است که این حجم کمبود آب در منابع آب استان فارس طی سالیان متمادی به این نقطه رسیده است و بارش‌های سال ۹۹ و سال ۹۸ آن را جبران نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس اضافه کرد: برای رسیدن به شرایط موردنظر، نیاز به سال‌ها بارش مطلوب داریم. نام‌گذاری هفته اول تیرماه به‌عنوان هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق بیانگر این مطلب است که مدیریت مصرف آب و انرژی در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برماست که با رویکردی دانش‌بنیان، تولید، توزیع و مصرف آب این گوهر بی‌بدیل آفرینش را مدیریت کنیم و البته مشارکت مردم در مدیریت مصرف آب بسیار کارساز و موثر خواهد بود.

بوستانی اظهار کرد: یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفا شهری و روستایی در کشور از جمله اقدامات برجسته و شاخص در کارنامه وزارت نیرو هست که در سراسر کشور اتفاق افتاده است.

وی افزود: سیاست‌های کلی وزارت نیرو در دو حوزه سازوکارها و ساخت‌وسازها تعریف و پایه‌گذاری شده است و اقدامات موثر و درخشانی نیز در این حوزه‌ها انجام شده است. در همین راستا علاوه بر اقدامات شایسته‌ای که در بخش ساخت‌وسازها انجام‌شده است، فعالیت‌های بسیار مطلوبی نیز در حوزه سازوکارها انجام شده که روند اجرای یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی از مصادیق این اقدامات موثر و اساسی است.

این مقام مسئول گفت: بی‌تردید یکپارچه‌سازی مزایای فراوانی در ابعاد مختلف اعم از صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه‌ها خواهد داشت که مردم در آتی برکات آن را بیشتر لمس خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس افزود: عمده‌ترین چالش‌های شرکت‌های آبفا اختلاف چشمگیر قیمت فروش آب نسبت به قیمت تمام‌شده آن و همین‌طور چالش‌های مربوط به محدودیت‌های منابع آب است.

بوستانی بیان کرد: در حوزه مدیریت مصرف آب طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی با رویکرد فرهنگی انجام شده است، علاوه بر تبلیغات رسانه‌ای، تبلیغات محیطی و برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف فرهنگی با حضور اقشار مختلف جامعه در اقصی نقاط استان، تفاهم‌نامه‌های همکاری خوبی نیز با نهادها و سازمان‌های مختلفی اعم از شورای سیاست‌گذاری ائمه  جمعه استان فارس، آموزش‌وپرورش، بسیج، تشکل‌های مردم‌نهاد  انجام شده است که به عینه اثربخشی آن را در عمل دیده‌ایم.

وی بیان کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا و همه‌گیری این  ویروس، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی وزارت بهداشت نیاز مبرم به آب دارد که امیدوارم مردم با رعایت اصول صرفه‌جویی در مصرف آب، ما را در تداوم خدمات مطلوب آبرسانی یاری کنند.

بر اساس آمارهای موجود  بالغ‌بر ۸۵ درصد آب موردنیاز مردم در استان فارس از محل آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود،  وزارت نیرو تلاش می‌کند که ۳۰ درصد از شهرهای استان فارس را تحت پوشش آب‌های سطحی که منابع قابل اعتمادتری است، قرار دهد.

هفته نخست تیر ماه هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق نام‌گذاری شده است.

کد خبر 524695

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha