تحقیقات نشان می‌دهد حال مردان مبتلا به کوویدـ۱۹ در مقایسه با زنان وخیم‌تر می‌شود و بدن آن‌ها آنتی‌بادی بیشتری تولید می‌کند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از پرس اسوسیشن نوشت: تحقیقات نشان می‌دهد مردان در مقایسه با زنان سطح بالاتری از آنتی‌بادی در مقابل کوویدـ۱۹ تولید می‌کنند.

محققان انگلیسی به عنوان بخشی از یک آزمایش بزرگ، از بهبودیافتگان کوویدـ۱۹ درخواست کرده‌اند پلاسمای خونشان را اهدا کنند تا به این ترتیب به برخی از بیماران که حال وخیمی دارند کمک شود.

این آزمایش با هدف ارزیابی تاثیرگذاری تزریق پلاسمای اهدایی به بیمارانی انجام می‌شود که بدن آن‌ها تلاش دارد نسبت به کوویدـ۱۹ واکنش نشان دهد.

به گفته سازمان NHSBT انگلیس که پلاسمای خون افراد را برای این آزمایش جمع‌آوری می‌کند، تحلیل جدید نشان می‌دهد بدن مردان در مقایسه با زنان آنتی‌بادی بیشتری در مقابله با کوویدـ۱۹ تولید می‌کند و به همین دلیل آن‌ها اهداکنندگان بهتری برای پلاسمای خون به حساب می‌آیند.

طبق آمار موجود در پلاسمای اهدایی ۴۳ درصد از مردان آنتی‌بادی به اندازه کافی برای شرکت در تحقیق وجود داشت در حالی که فقط در پلاسمای اهدایی ۲۹ درصد زنان آنتی‌بادی کافی رصد شده بود.

پروفسور دیوید رابرتز، نایب مدیر بخش اهدای خون در این سازمان، گفت: ما منتظر هر فردی هستیم که علائم ویروس کرونا را در بدن خود مشاهده کرده است. ما به اهداکنندگان پلاسمای بیشتری نیاز داریم، اما در این روند به خصوص به مردان بیشتری نیاز داریم. پلاسماهای اهدایی بررسی شده‌اند و سطح آنتی‌بادی موجود از پلاسمای دریافتی از مردان بیشتر بوده است. سیستم ایمنی بدن انسان با کمک گلبول‌های سفید خون با ویروس کرونا مقابله می‌کند. اگر حال بیمار وخیم‌تر شود، سیستم ایمنی بدن باید آنتی‌بادی بیشتری تولید کند تا ویروس را از بین ببرد.

تحقیقات ما و بسیاری پژوهش‌های دیگر در سراسر جهان نشان می‌دهد احتمال بیشتری دارد که حال مردان مبتلا به کوویدـ۱۹ وخیم‌تر از زنان شود. به همین دلیل آن‌ها پس از بهبود اهداکنندگان پلاسمای خون بهتری نسبت به زنان به حساب می‌آیند.

کد خبر 524690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha