مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافران، تردد مسافر در مرزهای جلفا و نوردوز بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.  

گمرک جلفا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، سه‌شنبه ۳ تیر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت تردد خودروهای حمل و نقل عمومی از این مرزها صفر بوده است، در ۳ ماه نخست سال ۹۹ حدود ۱۳ هزار مسافر ایرانی و خارجی با استفاده از خودروهای سواری از این مرزها تردد کرده‌اند.  

وی اظهارکرد: با توجه به اهمیت پایانه‌های مرزی به عنوان محل ورود و خروج مسافران و کالا به کشور و در راستای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا این اداره کل به ضدعفونی سالن‌های مسافری و تجاری و محوطه پایانه‌ها به صورت روزانه اقدام کرده است.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، صدور گواهی سلامت به رانندگان با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا، اطلاع رسانی با نصب بنر هشدار و تابلوهای دیجیتالی در خصوص ویروس کرونا در سالن مسافر به ۳ زبان، برگزاری کلاس‌های آموزشی با حضور کارکنان پایانه‌های مرزی و ارائه آموزش‌های کنترلی لازم توسط کارشناس اعزامی شبکه بهداشت و درمان از دیگر اقدامات انجام شده در این پایانه‌ها اعلام کرد.  

وی یادآوری کرد: در این مدت همکاری با قرنطینه انسانی در پایانه‌های مرزی و راه‌اندازی داکت ضدعفونی در مسیر کامیون‌های ورودی به کشور در پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز انجام شده است. در این مدت بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه از مرز جلفا تردد کرده‌اند.

علیزاده افزود: در همین مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۴۵ هزار و ۵۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۷۲ هزار تن بوده است. همچنین میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز حدود ۱۹۵ هزار تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.  

کد خبر 524661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha