معاون وزیر راه چند وقت پیش از ممنوعیت دریافت نقدی عوارض آزادراهی برای مقابله با شیوع کرونا خبر داده بود اما در گیت‌های عوارضی در آذربایجان‌شرقی همچنان عوارض را به‌صورت نقدی دریافت می‌کنند.  

عوارضی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، از اوایل اسفند ۹۸ بود که پس از گشت و گذار کرونا، گذر این بیمار مرموز به کشور ما افتاد و تقریبا پس از چند روز تدابیر و اقدامات ایمنی و بهداشتی برای مقابله با این اپیدمی همه‌گیر در کل کشور انجام شد، به‌طوری که همه مجموعه‌های کشور از وزارت بهداشت گرفته تا بخشداری و دهداری‌ها، همه و همه مکلف به انجام برنامه ریزی‌های لازم برای جلوگیری از شیوع و گسترش کوید ۱۹ به نوبه خود شدند.  

در این میان آنچه مورد توجه و تاکید همگانی بود عدم ارتباطات فیزیکی بین افراد و کاستن این ارتباط به حداقل ممکن بود شاید به جرات بتوان گفت در بین مشاغل پرخطری که به سرعت جان بسیاری از فعالان این بخش را گرفت حوزه بانکی و پولی کشور بود و در همین زمینه، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های پی‌در پی‌برای کنترل کرونا در سیستم بانکی با کاهش مراجعان و حذف تبادلات مالی دستی  انجام شد  بطوری که بانک‌ها از دریافت و پرداخت وجه نقد خودداری کردند و این اقدام در کمترین زمان به سایر مشاغل و مجموعه‌هایی که محل تبادلات مالی دستی بودند تسری یافت و شهروندان نیز با آگاهی از خطراتی که داد و ستدهای نقدی می‌تواند برای شیوع بیماری کرونا به دنبال داشته باشد از مبادله پولی خودداری می‌کردند.  

اما این اقدام در بسیاری از عوارضی و خروجی‌های کشور که می‌تواند در گسترش این بیماری فراگیر، تاثیر بسزایی داشته باشد کمتر مورد توجه قرار گرفت به‌طوری که هم اکنون در تمام عوارضی‌های جاده‌های خروجی و ورودی آذربایجان شرقی دریافت حق وجه تردد در آزادراه‌ها به صورتی دستی و با دریافت وجه نقد انجام ‌می‌شود.  

کنترل عوارضی در جاده‌های مربوطه نه تنها در شرایط بهداشتی کنونی باعث تسریع در شیوع بیماری مورد اشاره می‌شود بلکه نقش بسزایی هم در ترافیک و تجمع در محل عوارضی‌ها به‌دنبال دارد که خود فاصله گذاری اجتماعی به عنوان یکی از اصلی ترین مراحل پیشگیری از بیماری کرونا را زیرسئوال می‌برد.  

بخش‌خصوصی مالک عوارضی‌ها

تماس‌های چندین روزه خبرنگار ما برای بررسی این موضوع و اقدامات انجام شده برای حذف این مراحل مربوطه، برای پیشگیری از کوید ۱۹ با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی به نتیجه منتج نشد در نتیجه این امر را از مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی به‌عنوان نهاد بالا دستی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیگیری کردیم که ابوالقاسم سلطانی پس از بررسی چند روزه در این باره اظهار کرد: عوارضی آزاد راه‌ها در محدوده آذربایجان شرقی تماماً به بخش خصوصی واگذار شده و اقدامات  انجام شده در آنها نیز از طریق بخش‌خصوصی انجام می‌شود.  

وی تاکید کرد: براساس اطلاعات دریافتی، مجریان بخش خصوصی، این مجموعه‌ها نیز درصدد تجهیز و مجهز کردن عوارضی‌ها محدوده‌های مربوط به آذربایجان شرقی به سیستم هوشمند هستند تا دریافت الکترونیکی عوارض جاده از خودروهایی که قصد تردد از آزاد راه‌ها را دارند در استان نیز ممکن شود.  

سلطانی اظهارکرد: بخش‌خصوصی زمان ۲ ماهه را برای محقق شدن الکترونیکی دریافت عوارض در کیت‌های آذربایجان شرقی را پیش‌بینی کرده است.

کد خبر 524640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha