مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
۰ نفر

دادستان اسدآباد گفت: با متخلفان واحدهای صنفی مشاوران املاک طبق قانون برخورد و واحدهای صنفی آن‌ها تا شش ماه به دستور مقام قضایی پلمب می‌شود.

مشاور املاک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا سلطانی‌متهور بیان کرد: متأسفانه قیمت مسکن در سال جاری به‌طور سرسام‌آوری افزایش‌یافته است، با توجه به تورم قیمت بالای مسکن و اجاره‌بها در شهرستان اسدآباد از دو ماه پیش اقدامات دادستانی اسدآباد برای پیشگیری و جلوگیری از گرانی قیمت و اجاره‌بهای کاذب مسکن در شهرستان انجام‌گرفته است.

دادستان اسدآباد، استان همدان اظهار کرد: در نخستین اقدام فعالیت کانال فضای مجازی مشاوران املاک شهرستان که در این تورم بی‌تأثیر نبود، متوقف شد، چندی پیش طی جلسه‌ای با اتحادیه صنف مشاوران املاک شهرستان تذکرات و هشدارهای لازم به‌تمامی واحدهای صنفی املاک شهرستان داده‌شده و ۷ بند دستورالعمل به اصناف و اماکن اعلام کرده‌ایم که در صورت عدم توجه واحدهای صنفی املاک به این تذکرات و هشدارها قطعاً با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

سلطانی‌متهور افزود: در حال حاضر هفته‌ای یک‌بار بازرسی لازم از واحدهای صنفی املاک سطح شهرستان انجام می‌گیرد، متصدیان واحدهای صنفی املاک شهرستان موظف هستند هرگونه افراد با عنوان دلال و واسطه را از مرکز انجام معاملات خود اخراج کرده و اجازه دخالت در انجام قراردادها و معاملات خود را به هیچ فردی ندهند.

وی تصریح کرد: از چندی پیش در دستورالعمل ۷ بندی دادستانی شهرستان از متصدیان واحدهای صنفی املاک درخواست کرده‌ایم سریعاً به هرگونه فعالیت صنفی خود در فضای مجازی و واقعی پایان داده و نیز تمامی واحدهای صنفی املاک انصاف را سرلوحه فعالیت روزمره صنفی خود قرار دهند.

دادستان اسدآباد با تأکید بر اینکه واحدهای صنفی املاک بدون پروانه کسب طبق ماده ۲۷ و ۲۸ (ق، ن، ص) توسط پلیس اطلاعات و بازرسی اتاق اصناف پلمب خواهند شد و اجازه فعالیت صنفی به آن‌ها داده نمی‌شود، گفت: متصدیان واحدهای صنفی املاک قیمت‌های بالا و کاذب را به‌هیچ‌عنوان قبول نکنند و انجام ندهند و هرگونه موارد مشابه را سریعاً به دادستانی، رئیس اتاق اصناف یا پلیس اطلاعات و امنیت (اماکن) اطلاع دهند بنابراین در صورت مشاهده چنین مواردی با متخلفان طبق قانون برخورد و واحدهای صنفی آن‌ها تا شش ماه به دستور مقام قضایی پلمب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از متصدیان واحدهای صنفی املاک شهرستان درخواست کرده‌ایم حتماً نسبت به اعلامیه‌ای با عنوان «معاملات باقیمت کاذب و بالا در این واحد صنفی ممنوع بوده و انجام نمی‌پذیرد» اقدام کنند و این اعلامیه باید در محل مناسب و نیز قابل‌رؤیت برای مشتریان باشد.

سلطانی‌متهور گفت: اخذ کارت مباشرت برای هر فردی که به‌عنوان منشی یا نیروی خدماتی در واحد صنفی املاک حضور دارند، الزامی است. بازرسی‌های مداوم توسط بازرسی و نظارت اتاق اصناف و اداره نظارت بر اماکن برای بررسی و پیگیری مصوبات فوق به‌صورت مکرر انجام می‌شود و هرگونه تخلفات در این راستا را به دادستانی برای برخورد قانونی گزارش می‌کنند.

دادستان اسدآباد یادآور شد: از واحدهای صنفی شهرستان متعاقباً خواهشمندیم ضمن رعایت نکات فوق در انجام معاملات صنفی و تنظیم قراردادها همکاری لازم را برای بهبود اوضاع قیمت مسکن و موارد مربوط به آن با ادارات و ارگان‌های مربوطه داشته باشند و قطعاً بی‌توجهی و عدم تبعیت از مصوبات فوق برخورد قاطع مراجع قضایی را برای متخلفان در پی خواهد داشت.

کد خبر 524633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha