مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

حمیدرضا جعفری، دانش‌آموخته رشته مهندسی برق و الکترونیک از داراب در مسابقات ملی موسوم به فناورد رتبه پنجم کشور را بین ۱۴ هزار شرکت کننده این مسابقات کسب کرد.

حمیدرضا جعفری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این جوان نخبه توانست در پروژه کارشناسی‌اش و با کمک و هدایت استاد راهنمای خود دکتر لادن صادقی خرمی از مجتمع آموزش عالی لارستان راهی مسابقات ملی فناورد شود و با خلق ایده و خلاقیت، افتخارآفرینی کند.

به گفته دهقان مسئول روابط عمومی این مجتمع آموزش عالی، شبکه چهارم سیمای جمهوری اسلامی مسابقه‌ای را تحت عنوان (فناورد) و از تاریخ ۱۷ خرداد آغاز کرد که بیش از ۱۴ هزار نفر از سراسر کشور در این مسابقه علمی شرکت کردند.

وی بیان کرد: این ۱۴ هزار نفر بیش از یک هزار و ۱۲۰ طرح را در رشته‌های مختلف (هفت رشته) ارائه دادند که از هر رشته،  ۶ طرح پذیرفته شدند.

دهقان گفت: در هر قسمت از این مسابقه فناورد، هفت شرکت کننده با تجربیات مختلف در حوزه‌های معماری، الکترونیک، سرمایه‌گذاری هوشمند، طراحی هویت بصری، طراحی بسته‌بندی، تبلیغات، طراحی کاراکتر و رشته کارآفرینی  شرکت کردند و در هر قسمت سه داور طرح‌ها و ایده‌های شرکت‌کنندگان را ارزیابی و برنده نهایی را اعلام کردند.

وی  ادامه داد: جعفری در قالب اجرای پروژه خود تحت عنوان" خانه هوشمند " اقدام به ساخت، کنترل و تنظیم مواردی همچون آبیاری هوشمند بر پایه رطوبت خاک و هوا، کنترل روشنایی منزل بر اساس میزان نوع محیط، دزدگیر نوری برای در ورودی منزل، دزدگیر لرزشی برای ورود غیرمجاز از پنجره (شکسته شدن شیشه) و قطع شدن برق و مکش هوای آلوده به سمت فضای آزاد در صورت فعال شدن سنسور نشست گاز از طریق تلفن همراه یا به‌صورت خودکار کرد.

این دانش‌آموخته شب گذشته (دوم تیرماه ۹۹) توانست با کسب رتبه پنجم رشته برق و الکترونیک و با خلق ایده خلاقانه و فناورانه خود علاوه بر موفقیت در این مسابقه علمی و ملی فرصت معرفی خود و همچنین زمینه تولید انبوه پروژه‌اش را نیز در آینده فراهم کند.

فناورد یک پلتفرم حل مساله به شیوه «نوآوری باز» و از طریق جمع‌سپاری است. مجموعه رقابت‌های تخصصی فناورد در پاسخ به نیازها و دغدغه‌های صنایع و سازمان‌های گوناگون از سال ۱۳۹۳در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد.

این رویداد علمی مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یکی از ۱۰ رویداد رسمی مورد تایید بنیاد ملی نخبگان است.

کد خبر 524594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha