معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: فعالیت رشته‌های ورزشی که افراد در تماس با یکدیگر نیستند بر اساس آخرین تصمیم ستاد مقابله با کرونا بلامانع است.

ورزش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سایه‌میر صادقی اظهار کرد: فعالیت باشگاه‌های ورزشی در رشته‌های بوکس، تکواندو، کاراته، جودو، کبدی، کشتی، ووشو و سبک‌های برخوردی زیر پوشش فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی، کونگ فو و هنرهای رزمی و انجمن‌های رزمی در فدراسیون انجمن‌های ورزشی و استخرهای سرپوشیده ممنوع است و در سایر بخش‌ها که به صورت انفرادی برگزار می‌شود، امکان فعالیت وجود دارد.

وی اضافه کرد: پیش از این برخی شهرستان‌ها همچون دهگلان و سروآباد شرایط سفید از لحاظ شیوع کرونا داشتند و ممنوعیتی برای رشته‌های ورزشی وجود نداشت ولی اکنون این شهرها هم در شرایط زرد قرار دارند و دچار محدودیت‌هایی شده‌اند.

صادقی افزود: ممانعت دیگری حتی در شهرهای قرمز اجرایی نکرده‌ایم تنها در شرایطی که مراکز بهداشت در این شهرها فعالیت باشگاهی را مغایر با توصیه‌های بهداشتی بدانند دستور به تعطیلی آن باشگاه داده می‌شود.

وی یادآور شد: مردم خود رعایت می‌کنند و حضور در باشگاه‌های ورزشی بسیار محدود است به شکلی که در برخی از باشگاه‌ها که برای بازدید رفته بودیم فقط ۲ نفر در آن تایم حضور داشتند.

صادقی بیان کرد: باشگاه‌ها باید قبل از بازگشایی در پایگاه سلامت ثبت‌نام کنند و پذیرش ورزشکاران بیمار و مشکوک در همه اماکن ورزشی ممنوع است، هیات‌های پزشکی و ورزشی استانی و شهرستان موظف به نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط در اماکن ورزشی و باشگاه‌ها هستند.

طبق اطلاعیه شماره ۱۶ ستاد کشوری مقابله با کرونا در ورزش، در شهرهای قرمز فعالیت همه استخرها (اعم از روباز و سرپوشیده) و همچنین ورزش‌های غیرمجاز در شهرهای زرد ممنوع است.

در شهرهای قرمز فعالیت رشته‌های اسکواش، بدنسازی و پرورش اندام، بسکتبال، هندبال، فوتسال و شمشیربازی به شرط دریافت تاییدیه فضای فیزیکی از مراکز بهداشت شهرستان و دانشگاه‌های علوم پزشکی یا دفاتر خدمات سلامت و همچنین فعالیت مابقی رشته‌های ورزشی از جمله فوتبال بلامانع است.

طبق این اطلاعیه قبل از شروع به کار باشگاه‌ها همه کارکنان شاغل در اماکن ورزشی باید نسبت به انجام تست کرونا اقدام کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر دوشنبه دوم تیرماه در مجموع ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۷۴۲ نفر رسید.  

کد خبر 524431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha