معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۹۰ درصد از کودکان معتاد در این استان از طریق والدین معتاد شده‌اند.

اعتیاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صحرانورد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که والدین معتاد به شکل‌های مختلف در معتاد شدن کودکان خود نقش داشته اند، اظهارکرد: برخی از والدین این تصور را دارند که مواد مخدر همانند دارو عمل می‌کند و هنگام بیماری کودک مقداری مواد همچون تریاک به آنها می‌دهند.

وی افزود: از سوی دیگر به عنوان مثال برخی از والدین هنگام خرید مواد مخدر فرزند خود را نیز با خود می‌برد و یا این‌که فقط فرزند خود را نزد خرده فروش برای خرید ماده مخدر می‌فرستد که این امر سبب کنجکاوی کودک در ارتباط با این ماده خریداری شده می‌کند.

علی‌اکبر صحرانورد ادامه داد: از سوی دیگر برخی از والدین نیز متاسفانه دچار فقر فرهنگی هستند و ماده مخدر را نزد کودک خود استعمال می‌کنند و همین امر نیز سبب الگوگیری کودک و تاثیرپذیری وی از والدین می‌شود.

وی گفت: در سال ۹۷ تعداد کودکان معتاد ارجاع داده‌شده به این اداره‌کل ۴۸ نفر بوده است و این تعداد در سال گذشته به ۵۵ نفر رسیده است که افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان شمالی با تصریح بر این‌که در معتاد شدن کودکان در این استان اعتیاد مادر تاثیر بیشتری داشته است، توضیح داد: مادرها برای مواردی همچون کاهش درد کودک هنگام بیماری، به آن مواد مخدر خورانده است که همین امر سبب وابسته شدن کودک به مواد مخدر شده است.

وی گفت: از سوی دیگر میان کودکان معتاد، کودکان خیابانی آمار بیشتری داشته اند، بطوریکه ۸۰ درصد کودکان خیابانی به نحوی معتاد هستند.

کد خبر 524420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha