همشهری آنلاین: جرج بوش دوشنبه 19 مه 2008 با امضای قانونی افزایش ذخایر راهبردی نفت این کشور را برای نیمه دوم سال 2008 به حال تعلیق در آورد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌در شرایطی که بهای نفت و فرآورده‌های آن از جمله بنزین در بازارهای جهانی همچنان در حال افزایش است، دانا پرینو سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای که دیروز منتشر شد این خبر را اعلام کرد اما جزئیات بیشتری درباره این تصمیم ارائه نکرد.

کاخ سفید ابتدا با این تدبیر مخالفت کرده و اعلام کرده بود که برای جلوگیری از افزایش بهای بنزین در کشور اتخاذ این تصمیم به تنهایی کارساز نخواهد بود.

در شرایطی که نارضایتی و خشم مردم آمریکا از افزایش بی‌رویه بهای بنزین در این کشور روز به روز بیشتر می شود،‌ سه‌شنبه گذشته کنگره آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار تعلیق ذخیره‌سازی بنزین در این کشور شده بود.

مگان بورنت - سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا - جمعه گذشته اعلام کرده بود این وزارت خانه تصمیم گرفته است قراردادهای 6 ماهه‌ای را که برای پرکردن ذخایر راهبردی آمریکا در نیمه دوم سال در نظر گرفته شده است امضا نکند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است این تصمیم شامل قراردادهایی می‌شود که تاریخ آن مربوط به اول ژوئیه تا دسامبر سال 2008 می‌شود.

جرج بوش اواخر اوریل اعلام کرده بود روند ذخیره سازی نفت در ذخایر راهبردی آمریکا همچنان ادامه خواهد یافت. وی در ان زمان گفته بود ذخیره سازی هیچ تاثیری بر بهای قیمت‌ها در بازار نخواهد گذاشت.

با این وجود اسکات استانزل سخنگوی کاخ سفید جمعه گذشته اعلام کرد رئیس جمهوری آمریکا با قانون تعلیق ذخیره سازی مخالفت نخواهد کرد.

کارشناسان و تحلیلگران بازار نفت بر این عقیده هستند که اتخاذ چنین تصمیمی از سوی ریاست جمهوری آمریکا،‌ برای مقابله با روند صعودی قیمت نفت در بازار کفایت نخواهد کرد.

مگان بورنت سخنگوی وزارت انرژی آمریکا جمعه گذشته اعلام کرده بود این کشور روزانه حدود 70 هزار بشکه نفت به ذخایر راهبردی خود اضافه خواهد کرد. وی تاکید کرده بود این اقدام هیچ تاثیر ملموسی برای بهای قیمت‌ها در بازار نفت نخواهد گذاشت.

کد خبر 52442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز