مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی و الکترونیک "اعتیاد" در استان مرکزی و اجرای طرح‌های پیشگیری از اعتیاد اجتماع‌محور در استان خبر داد.

کتابخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، زهرا امینی گفت: یکی از اولویت‌های مهم برنامه‌ای در حوزه مقابله با اعتیاد در بهزیستی استان مرکزی ارائه فعالیت‌های پیشگیرانه و اجرای طرح‌های پیشگیری از اعتیاد اجتماع‌محور است.

وی افزود: آگاه‌سازی در قالب اینفوگرافی و موشن‌گرافی، اجرای برنامه های خودجوش خلاقانه و نوآورانه توسط قشر نوجوان در شهرستان و روستاها در استان مرکزی، تبلیغات محیطی در شهرستان‌ها به ویژه مناطق آلوده، اطلاع‌رسانی در قالب کلیپ‌های ویدئویی تخصصی توسط کارشناسان تخصصی حوزه اعتیاد از جمله دیگر برنامه‌های تدوینی در استان است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: به منظور فعالیت علمی در حوزه اعتیاد ویژه اقشار مختلف به ویژه پژوهشگران و فعالان دانشگاهی کتابخانه تخصصی و الکترونیک "اعتیاد" در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود که در آن مجموعه جامعی از کتب و مقالات منتشره درباره بحث اعتیاد بارگزاری خواهد شد.

امینی بیان کرد: شعار هفته مبارزه با مواد مخدر امسال "دانش بیشتر، برای مراقبت بهتر" است بنابراین در این هفته از حداکثر ظرفیت‌ها برای دسترسی به خدمات، کارشناسی و پیشگیری اولیه از اعتیاد به منظور ارائه اطلاعات به جامعه و خانواده‌ها استفاده می‌شود.

وی افزود: امروزه با توجه به پیچیدگی و گستردگی انواع مواد مخدر و راه‌های تولید و توزیع آن، ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها، فرهنگ‌سازی، آموزش پیرامون نحوه تربیت فرزندان و آگاه‌سازی از مشکلات و معضلات مربوط به اعتیاد به موادمخدر از جمله ضروریات مهم در جهت پیشگیری از اعتیاد است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: رویکرد آگاهی‌بخشی، امروز به سمت اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر سوق یافته بنابراین مردم باید آگاه شوند و عوارض مصرف موادمخدر را بشناسند و سپس مشارکت آنها با تبیین برنامه‌ها آگاه سازی جلب شود.

امینی بر ضرورت مشارکت همگانی در حوزه پیشگیری تاکید کرد و گفت: بهزیستی درکنار دیگر نهادها و سازمان‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه مواد مخدر فعال بوده و آموزش به عموم مردم، افراد در معرض خطر و افراد آسیب‌دیده از اعتیاد در زمره فعالیت‌های اصلی بهزیستی است که در همین راستا و طبق روال هرساله ویژه برنامه‌هایی به مدت یک هفته در حوزه مبارزه با موادمخدر اجرا خواهیم کرد.

وی بیان کرد: با وجود اقدامات بسیار موثری که در کنترل توزیع مواد مخدر و مقابله با اعتیاد در جامعه صورت گرفت تمامی دستگاه ها می‌توانند با هم‌افزایی در برابر این پدیده هم داستان شده و از ابتلای افراد جامعه و به ویژه آینده‌سازان کشور به موادمخدر پیشگیری کنند چرا که بحث مبارزه با موادمخدر نباید تنها به یک هفته خاص در طول ایام سال خلاصه شود بلکه این موضوع از چنان اهمیتی برخوردار است که در تمامی ایام سال باید برای آن برنامه ریزی مناسب داشت و با آن مقابله کرد.

کد خبر 524348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha