مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: قرار است تا پایان شهریور ۹۹، ۲ هزار و ۳۷۴ مدرسه شهری و روستایی در این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت رایگان متصل شود.

دانش آموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  فردین سعیدی اظهار کرد: تاکنون از طریق شرکت مخابرات و با اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۵۲۰ مدرسه شهری در استان به اینترنت پرسرعت متصل شده است.

وی بیان کرد: این طرح شامل یک هزار مدرسه شهری دولتی است،  برای هرکدام از این مدارس، سرویس اینترنت ۲ مگابایتی با ترافیک رایگان ماهانه ۳۰ گیگ به مدت ۲ سال اختصاص می‌یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان، ترافیک ماهانه اینترنت رایگان مربوط به مدارس ۲ نوبته را ۵۰ گیگابایت اعلام کرد و افزود: برای بهره‌مندی مدارس از اینترنت رایگان ۲ ساله، ۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

سعیدی به بهره‌مند شدن ۲۷۳ مدرسه روستایی از شبکه ملی اطلاعات در استان نیز خبر داد و یادآور شد: مقرر شده تا پایان شهریور ۹۹، در مجموع یک هزار و ۳۷۴ مدرسه روستایی کردستان از این فناوری برخوردار شوند.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت و ۶۳۲ روستای کردستان از پهن باند اینترنت بهره‌مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شده‌اند، ضمن اینکه تمام شهرهای استان زیر پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه هستند.

استان کردستان براساس سرشماری سال ۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا دارد که در آن زندگی می‌کنند.

کد خبر 524313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha