رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فیلم انیمیشن حوزه هنری استان جایزه بهترین انیمیشن جشنواره بین‌المللی فیلم هند ۲۰۲۰ با موضوع کوید ۱۹ را کسب کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم هند ۲۰۲۰

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، شریف اسلامی صبح دوشنبه ۲ تیر در جمع خبرنگاران افزود: فیلم انیمیشن «چرت و پرت» از تولیدات این مرکز، به کارگردانی رامین ملامحمدی، در اولین جشنواره بین‌المللی فیلم هند با موضوع بیماری کرونا موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن جشنواره شد.

وی بیان کرد: اولین جشنواره بین‌المللی فیلم هند در مورد ویروس کوید ۱۹ از ۵ خرداد تا ۱۴ خرداد ۹۹ به صورت مجازی در ایالت اودیسای هند برگزار شد.

اسلامی هدف از برگزاری این جشنواره را تبادل تجربه، دانش، اطلاعات و ایده‌های فیلمسازان سراسر دنیا و به اشتراک گذاشتن نگاه هنرمندانه آنها در مواجهه با مقوله ویروس کرونا عنوان کرد.

به گفته وی، مارین بورگو از فرانسه، مانی رام از هند، قدرت‌الله تقوی از افغانستان و ریچارد از کنگو داوری آثار این جشنواره را بر عهده داشتند.

رقابت ۸ فیلم از حوزه هنری استان در جشنواره

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مجموع ۷۰ اثر از ۲۲ کشور جهان در این جشنواره به رقابت پرداختند که از این تعداد ۱۲ فیلم متعلق به هنرمندان ایران بود و جالب اینجاست که از این تعداد، ۸ فیلم از تولیدات حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است که در این جشنواره به رقابت با فیلمسازان دنیا پرداختند.

وی افزود: لوح سپاس و دیپلم افتخار فیلمسازان ایرانی شرکت‌کننده در این جشنواره توسط ماهشوار رائو، مدیر جشنواره، به مینا هادیان، معاون کنسولگری و مسئول بخش دیپلماسی عمومی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد هند اهدا شد.

اسلامی ادامه داد: فیلم کوتاه «چرت و پرت» در قالب طنز، داستان سیزده‌به‌در کرونایی یک خانواده است که به مدت ۳ دقیقه تولید شده و در اینستاگرام حوزه هنری استان قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: طی ۳ ماه اخیر، این مرکز با هدف فرهنگسازی برای مبارزه با ویروس کرونا اقدام به تولید بیش از ۱۸ فیلم در قالب‌های موشن‌گرافی، انیمیشن، استاپ‌موشن، داستانی، مستند و نماهنگ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کرده است که این فیلم‌ها در شبکه‌های مجازی به نمایش درآمدند.

کد خبر 524295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha