استاندار گلستان درخصوص تفاهم‌نامه منعقده میان وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: شرکت آب منطقه‌ای و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال آماده کردن طرحی با عنوان گردشگری آبی هستند که اجرای آن علاوه بر افزایش درآمد مردم روستاها، موجب حضور گردشگران در استان و پررنگ شدن وجهه گردشگری آن می‌شود.

گردشگری آبی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق‌شناس یکشنبه اول تیر در اولین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، اظهار کرد: در این طرح، حدود ۹۰ آب‌بندان و سد موجود در استان در زمینه گردشگری و ورزش‌های آبی شناسایی شده است.

وی افزود: گلستان یک استان گردشگری است اما هنوز از این ظرفیت به نسبت سایر استان‌ها استفاده نشده و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب از این قابلیت سودآور در راستای اشتغال و درآمدزایی مردم استان بهره ببریم.

استاندار گستان درخصوص تعهد اشتغال استان گفت: در سال گذشته تعهد اشتغال استان ۳۰ هزار شغل بود که در سال گذشته ۲۷ هزار شغل ایجاد شد و تعهد اشتغال برای سال ۹۹ نیز ۳۳ هزار شغل است.

وی گفت: در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان به اجرای طرح‌های کارورزی، اشتغال روستایی و ... اختصاص داده شد اما منابع سال جدید هنوز ابلاغ نشده است.

استاندار گلستان در مورد تدوین سند جهش تولید در استان، افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید، دستگاه‌های اجرایی با محوریت سازمان برنامه و بودجه مکلفند طرح‌هایی که به توسعه زیرساخت‌های جهش تولید کمک می‌کند و تا پایان سال به اتمام می‌رسند را شناسایی و معرفی کنند تا با استفاده از منابع دولتی و بانک‌ها آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر 524262

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha