رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود امواج کم‌دامنه به آذربایجان‌غربی، شب گذشته یکشنبه اول تیر این شهرستان شبی بارانی و خنک را در نخستین شب تابستان تجربه کرد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اردلان محمدپور، رئیس اداره هواشناسی مهاباد در استان آذربایجان‌غربی، دوشنبه ۲ تیر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد : از دیروز یکشنبه اول تیر امواج ناپایدار بارشی وارد استان شد که بیشترین فعالیت آن در مناطق شمالی استان بود اما مناطق جنوبی و مرکزی را نیز تاحدودی تحت تاثیر قرار داد.  

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته در مجموع ۱.۲ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شد و سرعت وزش تندباد به ۶۱ کیلومتر در ساعت (۱۷ متر در ثانیه) رسید.  

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: فعالیت این امواج کم‌دامنه بارشی در مناطق شمال استان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما برای مناطق جنوب استان پدیده غالب افزایش دما و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.  

محمدپور در خصوص کاهش دمای هوا در شبانه‌روز گذشته نیز اظهار کرد : در این مدت حداکثر دمای هوای مهاباد با سه درجه کاهش به ۲۸ درجه سانتی‌گراد و حداقل دما نیز با یک درجه کاهش به ۱۳ درجه سانتی‌گراد رسید و باعث شد این شهرستان شب خنکی را سپری کند.  

وی اضافه کرد: در سال آبی جاری تاکنون ۴۵۵ میلی‌متر بارندگی در مهاباد گزارش شده است که در مقایسه با ۶۵۲ میلی‌متر سال قبل، ۳۰ درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندمدت ۱۲ درصد افزایش یافته است.  

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه اندازی شده و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافته است و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازگیری و ثبت می‌شود.  

شهرستان مهاباد علاوه‌بر این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران‌سنجی است.  

کد خبر 524218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha